وبلاگ, آرایش و زیبایی

کراتینه کردن مو ، خوب یا بد؟

کراتینه کردن مو خوب یا بد ؟

کراتینه کردن مو ، خوب یا بد؟

 

کراتینه کردن مو ، خوب یا بد؟

کراتینه کردن مو ، خوب یا بد؟

 

علاقه به ایجاد تغییر ، یکی از خصوصیات ذاتی ما انسان هاست ، گاهی این تعییر میتواند در محیط اطراف ما ، مانند تعییر در دکوراسیون منزل یا تغییر در مدل اتومبیل و مانند اینها صورت پذیرد و یا گاهی میتواند این تغییر در شیوه زندگی ما ، رخ دهد .

یکی از این تغییرات که انسان ها خیلی به آن اهمیت داده و علاقه خاصی به آن دارند ، ایجاد نغییرات ظاهری ، مانند تغییر در فرم اندام ، تغییر در مدل ، رنگ ، و جنس موها و ایجاد تغییراتی در فرم چهره می باشد .

 

 

ما در این مقاله قصد داریم که در مورد یکی از روش های تغییر مدل و جنس مو ، که ضمن ایجاد زیبایی در موها چاشنی و خاصیت ترمیم مو را نیز در خود دارد ، توضیحاتی را ارائه نماییم .

 

 

کراتینه کردن مو ، یکی از روش های امروزی ، برای ایجاد تغییراتی در مدل و جنس موهاست که به دلایل خاص خود ، از سالیان نه چندان دور تا به امروز ، از محبوبیت بالایی برخوردار است و قسمتی از این محبوبیت را مرهون ویژگی خاصی به نام ترمیم کننده موهای به شدت آسیب دیده ، است .

 

مجله بیوتی استور آنلاین در این مقاله به نکاتی مهم در این مورد اشاره خواهد کرد و آنها را مورد بررسی قرار خواهد داد  .

شما با مطالعه این مقاله ، از این پس قادر خواهید بود هر گاه قصد کراتین کردن موهای خود را داشته باشید ، بهترین تصمیم را جهت انجام این کار ، اتخاذ نمایید .

بعد از مطالعه این مقاله ، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه داشتید ، میتوانید از اینجا با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

بیوتی استور آنلاین مرجعی تخصصی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است که تلاش می کند ، اطلاعات ، آگاهی و شناخت شما را در مورد کلیه موارد و ملاحظات مربوط به انتخاب ، خرید و روش مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی افزایش دهد .

 

 بیوتی استور آنلاین به شما کمک میکند بهترین ها را برای خرید انتخاب کنید .

 

 

 

ظاهرا یکی از خصوصیات اکثر انسان ها ، داشتن علاقه ای وافر به تغییر در خصوصیات ظاهری است ، خصوصیاتی که به صورت خدادادی و ژنتیک به انسان داده شده ولی تمایل زیادی به تغییر دادن آن دارند .

 

یکی از خصوصیات اکثر انسان ها ، داشتن علاقه ای وافر به تغییر در خصوصیات ظاهری است

یکی از خصوصیات اکثر انسان ها ، داشتن علاقه ای وافر به تغییر در خصوصیات ظاهری است

 

به طور مثال میتوان از افرادی نام برد که با موهای فر و مجعد خود ، مشکل دارند و دوست دارند صاحب موهایی صاف و یکدست باشند و همچنبن افرادی که دارای موهایی صاف هستند و تمایل دارند موهایی موج دار و حالت دار داشته باشند و از صافی موی های حود راضی نیستند .

به همین دلیل هر دو گروه با استفاده از محصولات مختلف و روش های موجود در این زمینه ، تلاش میکنند جنس و مدل موهای خود را تعییر دهند .

البته لازم به ذکر است به غیر از این دو گروه ، دسته ای دیگر از افراد وجود دارند که به دلایل دیگری مانند صدمات و آسیب های وارد شده به مو ، به دنبال روش هایی برای درمان و ترمیم موهای خود هستند که  از توفیق اجباری در زمینه ایجاد تعییر در مدل و جنس موها نیز بهره مند خواهند شد .

 

همانطوری که اشاره شد یکی از این روش ها ، کراتینه کردن موهاست . کراتین کردن مو ، روشی است که در سالیان اخیر به طور گسترده ای مورد استقبال افرادی قرار گرفته است که از طرفی به دنبال صاف کردن موی خود هستند و از طرف دیگر در پی درمان و ترمیم موهای آسیب دیده خود میباشند .

 

این استقبال باعث شده که مواد کراتین با برندهای مختلف ، تولید و وارد بازار شود و سالن های آرایش بانوان و حتی سالن های پیرایش آقایان ، قسمتی از فعالیت خود را به کراتینه کردن موی مشتریان خود اختصاص دهند . همین امر ، ایچاب میکند ، در هنگام کراتین کردن مو ، به بالا بودن کیفیت مواد کراتین و همچنین مهارت کراتین کار خود توجه ویژه نموده ، ضمن اینکه از خرید مواد کراتین بدون کیفیت و ناشناخته اجتناب میکنید ، در انتخاب کراتین کار ماهر نیز دقت لازم را به عمل بیاورید .

 

 

به این نکته مهم توجه کنید که کراتین کردن مو ، با اینکه یک روش ترمیمی و زیبایی به حساب می آید ، اما در این روش ترمیمی زیبایی ، از مواد شیمیایی استفاده میشود و این مواد شیمیایی ، خود به تنهایی میتواند ، معایبی نیز داشته باشد .

بنابراین قبل از هر گونه اقدام به کراتینه کردن موی خود ، و بدون تحت تاثیر قرار گرفتن در برابر تبلیغاتی که توسط شرکت ها با برندهای مختلف و همچنین فروشندگان و آرایشگران صورت میپذیرد ، در مورد آن کاملا تحقیق کرده و هر گاه به این نتیجه رسیدید که ، کراتین کردن موها ، ضمن صاف کردن موهای وز و مجعد ، تنها و آخرین راه چهت ترمیم موی آسیب دیده شما میباشد ، اقدام به این کار نمایید .

 

حال اگر برای درخشان شدن مو ، احیا و ترمیم آن ، و همچنین صاف و لَخت شدن موها ، روش کراتین کردن مو را انتخاب نمودید ، بهتر است به موارد مهمی در این زمینه توجه کرده و از فواید و مضرات آن آگاه شوید .

در ابتدا باید بدانیم کراتین و نقش آن در بدن چیست و کمبود آن چه مشکلاتی ایجاد میکند . پس برای آگاهی از این مطلب در ادامه با ما همراه باشید .

 

کراتین ماده اصلی سازنده ی بسیاری از بافت های بدن همچون مو است

کراتین ماده اصلی سازنده ی بسیاری از بافت های بدن همچون مو است

 

کراتین چیست ؟

 

کراتین ماده اصلی سازنده ی بسیاری از بافت های بدن همچون مو ، پوست و ناخن میباسد و در عین حال دارای نقش حفاظتی از لایه های پوستی و بافت های پوششی را نیز به عهده دارد ، بنابراین کمبود و یا از بین رفتن این ماده مهم در مو ، به دلیل صدمات وارده بر مو باعث زبر شدن ، وز ، خشکی و شکنندگی بیش از اندازه موها میشود .

 

کراتین ماده اصلی ، جهت استحکام مولکول های تشکیل دهنده ، پوست ، مو ،و ناخن است و از آنها حفاظت میکند .

 

اما چرا کراتین ؟

 

سر و کله مواد کراتین و کراتینه کردن موها ، زمانی پیدا میشود که گروهی از افراد ، بدون اینکه موهایشان  آسیب دیده باشد صرفا جهت صاف کردن موهای مجعد و یا فر ، اقدام به کراتین کردن موهای خود میکنند ( کراتین صافی ) و گروه دیگر نیز به دلیل اینکه ، سایر محصولات ترمیم کننده مو مانند ماسک موهای مختلف ، روغن های مو ، انواع شامپوها و سرم های مختلف ترمیم کننده مو ، بر صدمات وارده برموهایشان بی اثر بوده و توانایی ترمیم و صاف و براق کردن موهای آسیب دیده آنها را ندارد ، دست به انجام این کار میزنند . ( کراتین احیا )

بنابراین به محض وارد شدن صدمه و آسیب به موها ، عجله نکنید و به سراغ کراتین کردن موها نروید ، زیرا خیلی از آسیب های وارده برمو با استفاده مرتب از شامپو و ماسک مو و روغن ها و سرم های مراقبتی مو ، برطرف میشود و نیازی به صرف هزینه های گزاف جهت کراتین کردن موها نیست .

 

کمبود و یا از بین رفتن کراتین در مو ، باعث خشکی و شکنندگی بیش از اندازه موها میشود .

کمبود و یا از بین رفتن کراتین در مو ، باعث خشکی و شکنندگی بیش از اندازه موها میشود .

 

انواع کراتین :

 

شاید تا به حال اسامی زیادی در مورد کراتین شنیده باشید به طور مثال میتوان از نام هایی مانند کراتین سرد ، کراتین گلوبال ، کراتین بدون اتو کشی ، و نانو کراتین و عنوان های دیگر نام برد ، ولی این را بدانید که این اسامی فقط جنبه تبلیغاتی دارد و کراتین مو فقط یک مدل است و آن هم به طور قطع و یقین نیاز به اتو کشی دارد و کراتینه کردن موها بدون اتو کشی اصلا معنا ندارد .

کراتین کردن موها فرآیندی است که در آن ، مواد کراتین میبایست به وسیله حرارت جذب موها شود و اگر شما به محصولی برخوردید که نیاز به اتو کشی نداشت ، بدانید که آن محصول ، مواد کراتین نیست .

 

مراحل کراتینه کردن موها :

 

کراتین کردن موها ، شامل مراحلی است که انجام این مراحل ، میبایست به درستی و به صورت دقیق توسط کراتین کار ، انجام پذیرد تا نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد  .

موردی که در فرایند کراتینه کردن موها بسیار حائز اهمیت است ، تعداد دفعات اتو کشی ، سرعت و دقت در اتو کشی مو در مراحل مختلف کراتینه کردن مو است .

 

جدا از استفاده از مواد کراتین مرغوب ، مهارت کراتین کار بسیار مهم است

 

مراقبت های قبل و بعد از کراتینه مو :

 

 

کراتین کردن موها یک روش تهاجمی جهت احیا و صاف کردن موهاست . در روش های تهاجمی احتمال ایجاد عوارض بالاست و شما میبایست به وسیله مراقبت های قبل و بعد از کراتین کردن موها ، احتمال ایجاد این عوارض را به حداقل برسانید .

فراموش نکنید که شما از مواد شیمیایی بر روی موهای خود استفاده میکنید

 

جدا از استفاده از مواد کراتین مرغوب ، مهارت کراتین کار بسیار مهم است

جدا از استفاده از مواد کراتین مرغوب ، مهارت کراتین کار بسیار مهم است

 

مراقبت های قبل از کراتین :

 

در مورد مراقبت های قبل از کراتین در ابتدای مقاله توضیحاتی داده شد ولی برای درک بهتر در مورد اهمیت این موضوع ، مجددا توضیحانی میدهیم .

*  قبل از کراتینه موها ، از کیفیت بالا و سلامت محصول اطمینان کامل حاصل کنید .

 

برندهای مختلفی از مواد کراتین در بازار موجود است قبل از خرید حتما در مورد انها تحقیق کنید و بهترین را برای موهای خود انتخاب کنید .

 

*  به تاریخ انقضای محصول کاملا توجه کنید و از کراتین تاریخ گذشته به هیچ عنوان استفاده  نکنید . مواد کراتین تاریخ گذشته صدمات جبران ناپذیری به موها وارد میکند ، بنابراین به تاریخ انقضای محصول توجه کنید .

 

*  موهای خود را جهت کراتین کردن به دست افراد غیر حرفه ای نسپارید . متخصص و کراتین کار حرفه ای که با فرآیند کراتین کردن موها بیگانه نیست  ، بهترین انتخاب برای شما جهت این کار است .

هرگز موهای خود را به دست فردی که از تجربه و مهارت بالایی در کراتین کردن موها برخوردار نیست ، نسپارید و به این نکته توجه کنید که فرایند کراتینه مو ، یک فرایند حرفه ای است و فقط باید توسط یک فرد حرفه ای و متخصص انجام شود .

 

*  صبر وتحمل داشته باشید زیرا ، کراتین کردن موها زمان بر است ، جهت حصول نتیجه مناسب در هنگام کراتین کردن از عجله کردن پرهیز کنید .

سرعت عمل در فرایند کراتینه کردن موها ، با عجله نمودن و بی دقتی در انجام مراحل آن کاملا تفاوت دارد

 

موهای خود را جهت کراتین کردن به دست افراد غیر حرفه ای نسپارید

موهای خود را جهت کراتین کردن به دست افراد غیر حرفه ای نسپارید

 

مراقبت های بعد از کراتین :

 

کراتین کردن مو به جهت مراقبت و ترمیم و صاف شدن موها انجام مشود ولی با این حال موهای کراتین شده نیز ، احتیاج به مراقبت دارند .

 

*  تا سه روز از شستشوی موها اجتناب کنید و بعذ از این مدت نیز از شستشوی بیش از اندازه موها خودداری کنید و تا جای ممکن شستشوی موها را کاهش دهید ، زیرا شستشوی پی در پی موها عمر کراتین را کم میکند .

 


از ماسک مو و شامپوهای بدون سولفات و بدون پارابن استفاده کنید . استفاده از ماسک مو و شامپوهای بدون سولفات ، بهترین گزینه برای افرادیست که موهای خود را کراتین کرده اند .

 


*
 
تا سه روز بعد از کراتین کردن موهای خود ، از بستن مو با کش ، کلیپس ، گیره و گل سر خودداری نمایید ، زیرا امکان شکستگی موها در این مذت با بستن مو ، افزایش میابد .

 

تا یک هفته شب ها هنگام استراحت و خواب موهای خود را درون یک کاور قرار داده و یا آنها را به آرامی بسته و بخوابید ، با این کار امکان قرار گرفتن موها در زیر بالشت و کشیده شدن موها به حداقل ممکن میرسد .

 


*
  در صورت دوشاخه شدن نوک موها ، مدتی بعد از کراتین کردن ، میتوانید نوک موها را از قسمت انتهای ساقه ، یک سانتی متر کوتاه کنید .

 


کلر موجود در اب استخر و همچنین نمک موجود در اب دریا ، باعث از بین رفتن کراتینه موی شماست ، بنابراین در هنگام شنا از برخورد آب استخر و دریا با موهای خود جلوگیری نمایید ، برای این کار بهتر است قبل از شنا موهای خود را با آب خالی و ولرم شسته و سپس از یک نرم کننده مو که نیاز به ابکشی ندارد استفاده کرده و  در هنگام شنا از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید .

لازم به ذکر است که موهای خود را بلافاصله بعد از شنا با شامپو بدون سولفات شستشو دهید .

 

* استفاده روزانه از اتو مو باعث از بین رفتن کراتین موجود در مو و آسیب مجدد موها می شود ، پس اتوکشی موهای خود را به حداقل برسانید و جهت خشک کردن موها از سشوار با حرارت و باد ملایم استفاده کنید .

 

استفاده روزانه از اتو مو باعث از بین رفتن کراتین موجود در مو و آسیب مجدد موها می شود

استفاده روزانه از اتو مو باعث از بین رفتن کراتین موجود در مو و آسیب مجدد موها می شود

 

معایب کراتینه کردن مو :

 

ماندگاری کم

همانطوری که در ابتدای مقاله اشاره شد ، کراتین کردن موها یک فرایند شیمیایی است و از طرفی دیگر ، این فرایند شیمیایی ماتدگاری خیلی بالایی ندارد و عمر موثر کرانتینه مو بین 3 الی 6 ماه است و میبایست حداقل بعد از 6 ماه تمدید شود .

 


هزینه بالا

فرایند کراتین کردن موها شامل صرف هزینه های بالاست و با توجه به تمدید کراتینه موها بعد از 6 ماه این هزینه افزایش می یابد .

 


*
  احتمال ایجاد حساسیت

کراتین کردن موها یک فرآیند شیمیایی و تهاجمی است ، در فرآیندهای تهاجمی و شیمیایی احتمال ایجاد حساسیت وجود دارد . از حساسیت هایی که احتمال دارد بعد از کرتین موها ایجاد شود ، میتوان به التهاب ، سوزش و خارش پوست سر اشاره کرد .

 

وجود فرمالدهید :

فرمالدهید ماده ای است که در مواد ضد عفونی کننده استفاده میشود وجود این ماده به اندازه اندک مشکلی ایجاد نخواهد کرد ، ولی برای اثر بخشی بیشتر کراتین از این ماده در مواد کراتین استفاده می شود و هراندازه وجود ابن ماده در مواد کراتین بیشتر باشد ، قدرت مواد کراتین جهت صاف کردن موها بیشتر است و متعاقبا صافی مو نیز بیشتر و ماندگارتر است .

با توجه به اتو کشی موها ، فرمالدهید به صورت بخار از روی موها متساعذ شده و برای کراتین کارها میتواند مشکلاتی در سیستم تنفسی انها ایجاد کند .

 

ریزش مو

احتمال نازک شدن موها و در پی آن ریزش موهای نازک شده ، بعد از کراتین کردن موها ، وجود دارد .

 

با تمام فواید و معایبی که کراتین کردن موها دارد این فرآیند همنان جزو روش های مرسوم و پر استفاده ، جهت صاف و احیا کردن موهاست و همچنان از استقبال بالایی یرخورداراست .

ذکر معایب کراتینه کردن موها در جهت نفی این فرآیند نیست و صرفا چهت بالا بردن اطلاعات کاربران و خوانندگان این مقاله است .

نتیجه شگفت انگیز در ایجاد موهایی صاف و یکدست ، شاداب و درخشان و بدون آسیب بعد از کراتینه کردن موها با مواد با کیفیت و مهارت کراتین کار ، قابل انکار نیست و نتایج بسیار مطلوبی به همراه خواهد داشت .

 

کراتین کردن در منزل :

 

 

مراحل کراتینه کردن مو

مراحل کراتینه کردن مو

 

هر چند که هزینه کراتینه مو در سالن های آرایش بسیار بالاست ، ولی با این حال در درجه اول توصیه ما به شما این است که برای کراتین کردن مو به سالن های آرایش مراجعه کرده و موهای خود را به فردی که در این زمینه اطلاعات و مهارت کافی دارد بسپارید و در منزل این کار مهم را انجام ندهید و موهای خود را به افراد آماتور در این زمینه نسپارید که نتیجه ای جز سوختن موها و از بین رفتن آنها نخواهد داشت .

ولی با این حال اگر تصمیم خود را گرفته اید و قصد کراتین کردن موها در منزل را دارید لطفا به نکات مهمی در این مورد توجه کنید .

 


کنترل و چک کردن مواد کراتین

در زمان خرید و قبل از استفاده از مواد کراتین بر روی موی خود ، حتما مطالب درج شده بر روی بسته بندی کراتین را مطالعه کرده و روش استفاده از آن را کاملا به ذهن بسپارید و به این نکته توجه داشته باشید که برخی از کیت های کراتینه حاوی موادی به نام های اتان دی اُل Ethandial و گلی اکسال Glyoxal میباشد که هر دوی این مواد ، جزو مواد سرطان زا معرفی شده اند و امکان ایجاد اختلال در عملکرد تنفسی و سوزش و خارش چشم و پوست را دارند .

 

کنترل و چک کردن تاریخ تولید و انقضا

سعی کنید از محصولی استفاده کنید که تاریخ تولید آن جدید باشد و همچنین تاریخ مصرف ان منقضی نشده باشد ، زیرا کراتین تاریخ گذشته به شدت به موها آسیب وارد میکند .

 

*  توجه به مراحل انجام کراتین

بر روی بسته بندی و کیت مواد کراتین ، روش مصرف و مراحل انجام کار توضیح داده شده است ، قبل از استفاده از مواد کراتین ، به خوبی مراحل را مطالعه کرده و چندین بار در ذهن خود مرور کنید و در صورتی که به خاطر سپردن مراحل برای شما دشوار است ، کلیه مراحل را بر روی کاغذ نوشته و در هنگام کار در مقابل خود داشته باشید .

 

استفاده از ماسک

در هنگام کراتین کردن مو ، حتما از ماسک برای تمام افرادی که در آن محیط قرار دارند استفاده کنید .

 

*  تهویه مناسب

در مکانی اقدام به کراتین کردن موها کنید ، که از تهویه مناسبی برخوردار باشد و در صورت عدم وجود هواکش پنجره ها را باز کنید .

 

نتیجه شگفت انگیز در ایجاد موهایی صاف بعد از کراتینه موها قابل انکار نیست

نتیجه شگفت انگیز در ایجاد موهایی صاف بعد از کراتینه موها قابل انکار نیست

 


 

در این مقاله سعی بر آن شد تا شما را با موارد مهمی در باره کراتینه کردن موها آشنا کرده و در مورد فواید و معایب آن توضیحاتی ارائه نماییم ، بدون شک با مطالعه این مقاله پرسش هایی در ذهن شما ایجاد خواهد شد که کارشناسان ما از اینجا اماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره تخصصی خواهند بود .

ضمنا شما میتوانید تجربیات و نظرات خود را جهت استفاده کاربران دیگر در پایین همین مقاله در قسمت نظرات عنوان نمایید و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید .

 


 

همانطوری که میدانید اجناس آرایشی تقلبی در بازار ایران بسیار زیاد است و میبایست در هنگام خرید به فروشنده و به اصل بودن محصول اطمینان کامل داشته باشید و این کار ساده ای نیست .

مواد کراتین مو یک محصول آرایشی مهم محسوب میشود که به صورت مستقیم با مو در ارتباط است ، پس در انتخاب و خرید آن کاملا دقت کنید. جهت آشنایی و راهنمایی بیشتر کاربران گرامی در مورد کراتینه کردن مو ، خوب یا بد ؟ در این آموزش توضیحاتی داده شد .

گروه بیوتی استور آنلاین ، مرجعی قابل اطمینان جهت مشاوره و خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال می باشد که در تمام ایام هفته در کنار شماست .

 


 

با ما بهترین ها را داشته باشید .

 

( مقاله اختصاصی )

نویسنده :

گروه بیوتی استور آنلاین

انتشار مطالب درج شده در سایت بیوتی استور آنلاین فقط با ذکر منبع مجاز است .


 

بیوتی استور آنلاین را در اینستاگرام دنبال کنید:   beautystoronline

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *