وبلاگ, سبک زندگی, سلامت و بهداشت

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟

 

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟ این سوالی است که اکثر خانم ها حداقل برای یک بار هم که شده ، از خود پرسیده اند و شاید هم ، برای داشتن ناخن هایی زیبا به توصیه های زیادی در این رابطه عمل کرده باشند . مراقبت های ویژه از ناخن ها موضوعی است که اکثر بانوان به آن توجه خاص دارند و در میان این اکثریت ، خانم هایی نیز هستند که ضمن صرف هزینه های بالا برای انجام مراقبت های ویژه و داشتن ناخن هایی زیبا و بی نقص ، اوقات زیادی را در سالن های زیبایی میگدرانند .

 

یک گروه دیگر از خانم ها نیز وجود دارند که با کسب اطلاعات و استفاده از تجربیات دیگران و بدون صرف هزینه های زیاد ، و با اطلاع از روش های مراقبت از ناحن ها ، همواره ناخن های زیبا و بدون نقصی دارند .

 

بنابراین برای داشتن ناخن هایی سالم و بی نقص ، تنها راه حل ، مراجعه به سالن های زیبایی و صرف هزینه های بسیار زیاد ، نیست . بلکه روش های زیادی وجود دارد که با انجام دادن آنها میتوان همواره ناخن هایی زیبا ، بی نقص و سالم داشته باشیم .

 

خیلی از بانوان از شکنندگی و ضعیف بودن ناخن های خود گلایه مند هستند و گروهی دیگر از رشد کم آنها و دسته ای دیگ نیز ، از مشکلات گوشه های ناخن خود ، از قبیل پوسته شدن اطراف ناخن ، همچنین عفونت های قارچی و ناصاف بودن سطح ناخن خود شکایت دارند .

 

شما جزو کدام گروه هستید ؟  آیا ناخن های شما از رشد کافی برخوردار است ؟ یا اینکه رشد مناسبی ندارند ؟ آیا به محض بلند شدن ناخن ها حتی به مقدار کم ، دچار شکنندگی میشوند ؟ و یا با مشکلاتی در اطراف ناخن های خود مواجه هستید ؟

تاکنون برای داشتن ناخن هایی زیبا و بدون نقص چه کارهایی انجام دادید و چه روش هایی را امتحان کردید ؟

آیا شما میدانید که چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟

ما در بیوتی استور آنلاین در مقاله چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟ ، به این موضوعات خواهیم پرداخت و شما را با موضوعات و مراقبت های ویژه از ناخن ها ، آشنا خواهیم کرد .

شما با مطالعه این مطالب مهم و در عین حال ساده و انجام کارهایی کم هزینه ، از این پس قادر خواهید بود بدون کمک دیگران از ناخن های خود مراقبت کرده و همواره ناخن هایی زیبا ، سالم و بدون نقص داشته باشید.

مجله بیوتی استور آنلاین در این مقاله ، به نکاتی مهم در این مورد اشاره خواهد کرد و آنها را مورد بررسی قرار خواهد داد  .

بعد از مطالعه مقاله (  چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟) ، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه داشتید ، میتوانید از اینجا با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

بیوتی استور آنلاین مرجعی تخصصی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است که تلاش می کند ، اطلاعات ، آگاهی و شناخت شما را در مورد کلیه موارد و ملاحظات مربوط به انتخاب ، خرید و روش مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی افزایش دهد .

 

 بیوتی استور آنلاین به شما کمک میکند بهترین ها را برای خرید انتخاب کنید .

 

 

مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد عبارتند از :

 

1 نقش  تغذیه و عادات غذایی در سلامت ناخن ها

2 – رعایت بهداشت شخصی و ارتباط آن با سلامت ناخن ها

3 – نقش لاک در زیبایی و سلامت ناخن ها

4 – توصیه هایی در مورد لاک پاکن ها

5  – افزایش رشد ناخن ها

6 – جلوگیری از شکسته شدن ناخن ها

7 – عفونت های قارچی ناخن

8 – مانیکور و پدیکور

 

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟

 

1 – نقش  تغذیه و عادات غذایی در سلامت ناخن ها :

 

برخورداری از ناخن های سالم و بی نقص در گروی داشتن تغذیه مناسب و سالم و همچنین دوری از عادات عذایی اشتباه در طول زندگیست .

استفاده از سبزیجات تازه و میوه های فصل و همچنین نوشیدن مایعات فراوان ( آب آشامیدنی ) از عوامل خیلی مهم ، در سلامت پوست ، مو و ناخن است .

استفاده مناسب و به اندازه از ، پروتئین ها در رژیم غذایی نیز ، در داشتن ناخن هایی بی نقص تاثیر به سزایی دارد .

کمبود ویتامین گروه های A , E , D  و همچنین ویتامین C میتواند ساختار ناخن های شما را دچار اشکال کند ، بنابراین بعد از مشورت با پزشک خود ، میتوانید از مکمل های عذایی جهت برخورداری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ، استفاده نمایید .

کم خونی نیز از دیگر مواردی است که میبایست دقت لازم را در مورد آن داشته باشید ، کم خونی باعث بی رنگ شدن یا سفید شدن زیر ناخن ها شده و تری گلیسرید و کلسترول بالای خون و همچنین دیابت میتواند عاملی برای تیره و کدر شدن زیر ناخن ها باشد .

شما قادر خواهید بود با کنترل دوره ای تمامی این موارد ، زیر نظر پزشک ، از ایجاد مشکلات ذکر شده چلوگیری کرده و یا در صورت ابتلا به این امراض مبادرت به درمان و یا حداقل کنترل بیماری کنید .

 

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟

 

2 – رعایت بهداشت فردی و ارتباط آن با سلامت ناخن ها :

 

از شستشوی دستها برای چند نویت در روز ، غافل تشوید.

از شستشوی دستها برای چند نویت در روز ، غافل تشوید.

 

 

رعایت بهداشت فردی و سلامت روح و روان نیز ، یکی دیگر از موارد مهم و تاثیر گذار در داشتن ناخن هایی سالم و بی نقص است .

همواره با شستشوی مرتب دستها ، با آب و صابون و شستن زیر ناخن ها با برس مخصوص ، از تجمع باکتری و میکروب های مختلف در زیر ناخن ها ، جلوگیری کنید .

تجمع باکتری های مختلف و مضر در زیر ناخن ها باعث ایجاد بوی نامطبوع در نوک انگشتان شده و عامل مهمی در ایجاد عفونت های قارچی خواهد بود ، بنابراین از شستشوی دستها برای چند نویت در روز ، غافل تشوید.

در هنگام  شستشوی ظروف ، ضمن استفاده از آب ولرم ، حتما از دستکش طرفشویی استفاده کنید ، با استفاده از دستکش ، از ایجاد صدمه به ناخن ها و شکستگی آنها جلوگیری میکنید .

 

یکی دیگر از اصول بهداشتی که میبایست به آن توجه ویزه داشته باشید دوری از استرس و اضطراب است .

شاید تا به حال افرادی را دیده باشید که مدام در حال جویدن ناخن دست های خود هستند ، این افراد جدای از عادت روحی نامناسبی که دارتد ، دچار استرس و اضطراب نیز هستند .

 

جویدن ناخن از عادات روحی نامناسب است که یکی از دلایل آن اضطراب است

جویدن ناخن از عادات روحی نامناسب است که یکی از دلایل آن اضطراب است

 

بنابراین تا حد امکان از استرس و اضطراب دوری کنید و ذهن خود را با ورزش ، یوگا و گوش کردن به موسیقی آرام کنید.

نگرانی های روحی و اضطراب نه تنها به ناخن های شما صدمه میزند ، بلکه تمام قسمت ها و اعضای دیگر بدن را نیز تحت الشعاع قرار میدهد .

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟

 

3 – نقش لاک در زیبایی و سلامت ناخن ها :

 

از لاک های مرغوب بر روی ناخن های خود استفاده کنید

از لاک های مرغوب بر روی ناخن های خود استفاده کنید

 

 

ورود خانم ها به دنیای لوازم و محصولات آرایشی با خرید اولین لاک در زمان کودکی آغاز میشود . اولین محصول آرایشی که اجازه خرید آن توسط پدر و مادر صادر میشود، خرید لاک است .تنوع رنگ های زیبا در انواع برند لاک به قدری فراوان است که ، هوش از سر خریداران حرفه ای لاک میبرد ولی با اینحال ، اگر در خرید لاک ها دقت نکنید ، همین لاک زیبا میتواند صدمات زیادی به ناخن های شما بزند .

لاک های بی کیفیت به راحتی میتوانند هر آنچه که برای مراقبت از ناخن های خود تلاش کرده و هزینه کرده اید به راحتی به باد دهند ، به همین دلیل ، تاکید میکنیم که از لاک های مرغوب ، بر روی ناخن های خود استفاده کنید و هرگز از لاک های غیر مرغوب با مارک های ناشناخته استفاده نکنید .

برندهای معتبر داخلی و خارجی ، در ساخت محصولات خود از مواد با کیفیت و مرغوب استفاده میکنند ، بدون شک استفاده از مواد با کیفیت و دارای استادارد بالا ، در ساخت و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی منجر به افزایش فیمت اینگونه از محصولات میشود .

البته توصیه ما به شما ، خرید و استفاده از محصولات خیلی گران قیمت نیست ، ولی به این نکته توجه کنید که لاک نزدن خیلی بهتر از این است که ، از لاک های نامرغوب استفاده کنید  .

 

برندهای معتبر داخلی و خارجی ، در ساخت محصولات خود از مواد با کیفیت و مرغوب استفاده میکنند

برندهای معتبر داخلی و خارجی ، در ساخت محصولات خود از مواد با کیفیت و مرغوب استفاده میکنند

نکته دیگری که در مورد لاک زدن باید به آن توحه کنید این است که ناخن ها نیز ، نیاز به هواخوری و استراحت دارند ، بنابراین گاهی اوقات اجازه دهید تا ناخن ها بدون لاک ، در مجاورت هوا و کمی هم تابش نور خورشید قرار بگیرند. توصیه دیگر ما به شما این است اجازه ندهید لاک بیش از 72 ساعت روی ناخن های شما باقی بماند . بعد از گذشت این مدت لاک را از روی ناخن پاک کرده و قبل از زذن لاک جدید ، احازه دهید ناخن ها حداقل یکی دوساعت در مجاورت هوا قرار بگیرند .

 

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟

 

4 – توصیه هایی در مورد لاک پاکن ها :

 

 

بهترین گزینه برای پاک کردن لاک از روی ناخن ، استفاده از لاک پاکن های بدون استون است

بهترین گزینه برای پاک کردن لاک از روی ناخن ، استفاده از لاک پاکن های بدون استون است

 

اهمیت استفاده از یک لاک پاکن مرغوب ، کمتر از اهمیت استفاده از یک لاک با کیفیت نیست .

لاک پاکن ها به دو دسته تقسیم میشوند . لاک پاکن های ، حاوی استون و یا استون خالص و لاک پاکن های ، بدون استون .

هر کدام از این لاک پاکن ها معایب و مزایایی دارند که در ادامه مقاله ( چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟ )، مهمترین انها را  برای شما دکر میکنیم .

 

معایب و مزایای  لاک پاکن استون :

استون و یا لاک پاکن های حاوی استوت قدرتمند ترین ماده برای پاک کردن لاک از روی ناخن هستند و از سرعت بالایی ، در پاک کردن ناخن برخوردارند .

برای ناخن های مصنوعی و یا کاشت هیچ ماده پاک کننده ای همانند استون خالص عمل نمیکند ، ولی استفاده از استون امکان دارد مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد .

مشکلاتی از قبیل تحریک گلو و بینی ، ایجاد اسم ، ایجاد تهوع و سرگیجه ، سوزش و قرمزی چشم ها میتوانند اثرات جانبی استفاده از استون باشند که البته ، توضیح در باره این موارد در حوصله مقاله ما نیست و در یک نوشتار جدا گانه به آنها خواهیم پرداخت . ولی زیانی که استفاه از استون برای ناخن ها ایجاد میکند و مورد بحث ما در این مقاله نیز میباشد ، ایجاد خشکی و شکنندگی در ناخن هاست .

 

معایب و مزایای لاک پاکن بدون استون :

لاک پاکن های بدون استون هیچکدام از معایب لاک پاکن های دارای استون را ندارد و این خود مزیت بزرگی است که اینگونه از لاک پاکن ها دارا هستند ، هر چند که این گروه از لاک پاکن ها از سرعت بالایی در پاک کردن لاک از روی ناخن برخوردار نبستند ، ولی از طرفی به مقدار خیلی زیادی ، امن تر از لاک پاکن های حاوی استون و همچنین استون خالص هستند .

بنابراین بهترین گزینه برای پاک کردن لاک از روی ناخن ، استفاده از لاک پاکن های بدون استون میباشد ، زیرا این گروه ، ضمن اینکه فاقد استون هستند ، رظوبت لازم برای ناخن ها را نیز تامین میکنند .

 

 لاک پاکن های بدون استون به هیچ وجه مناسب ناخن های کاشت و ناخن های مصنوعی نیست

 

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟

 

5 – افزایش رشد ناخن ها :

 

افزایش رشد ناخن ها

افزایش رشد ناخن ها

 

رشد کم ناخن ها ، یکی از مشکلاتی است که باعث ناراحتی خیلی از خانم هاست ، این مشکل میتواند دلایل مختلفی داشته باشد ، البته مقدار رشد ناخن در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است ، ولی دلایل مختلفی برای کم بودن رشد ناخن ها وجود دارد که از این دلایل میتوان به کمبود کلسیم اشاره کرد .

کمبود کلسیم میتواند یکی از دلایل مهم در کندی رشد ناخن ها باشد .

البته این مشکل نیز میتواند با یک رزیم غذایی مناسب و استفاده از مکمل های غذایی و زیر نطر پزشک به راحتی حل شود و نگرانی شما را برطرف کند .

شما میتوانید در کنار استفاده از کلسیم و مکمل های غذایی ، از تقویت کننده های ناخن با برندهای معتبر و شناخته شده استفاده نمایید ، ولی اگر برای تقویت و رشد سریع ناخن ها ، استفاده از روش های خانگی را ترجیح میدهید ما به شما چند روش خانگی را پیشنهاد میکنیم .

 

* محلول گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی سرشار از بیوتین است و در عین حال حاوی ویتامین های A و C میباشد ، این سه عنصر به رشد ناخن ها کمک شایانی می کند .

برای تهیه محلول گوجه فرنگی آب گوجه فرنگی را گرفته و دو قاشق روغن زیتون را به نصف استکان آب گوجه فرنگی اضافه کنید و هر روز نوک انگشتان خود را به مدت 10 الی 15 دقیقه در این محلول قرار داده سپس با آب خالی شستشو دهید ، این کار را هر روز تکرار کنید  و به مدت یک ماه ادامه دهید .

 

* محلول لیمو :

لیمو سرشار از ویتامین C است ، این ویتامین به رشد ناخن ها کمک کرده و باعث درخشان شدن ناخن ها میشود .

برای تهیه این محلول میتوانید ، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه ترکیب کرده و ناخن های خود را هر روز به مدت 10 دقیقه در آن قرار داده و سپس بدون آبکشی خشک کنید .

این روش برای یک دوره یک ماهه توصیه میشود .

 

* خمیر پوست تخم مرغ :

استفاده از پوست تخم مرغ یکی از درمان های بسیار موثر برای تقویت و رشد ناخن هاست .

پوست تحم مرغ سرشار از کلسیم و مواد معدنی مختلفی است که تاثیر فرائانی در رشد ناخن ها دارد.

برای این منظور پوست یک تا دو عدد تخم مرغ را داخل مخلوط کن ریخته و یک قاشق روغن زیتون ، یک قاشق روغن بادام ، یک قاشق تخم کتان و یک عدد مغز گردو به آن اضافه کرده و کاملا مخلوط کرده تا خمیری یکدست بدست آید . هر روز یک قاشق چایخوری از این خمیر را به دو قاشق غذاخوری شیر گرم اضافه کرده و ناخن ها را به آن آغشته کنید .

مدت زمان استفاده از این ترکیب ، یک دوره یک ماهه است .

 

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟

 

6 – جلوگیری از شکسته شدن ناخن ها :

 

برای داشتن ناخن های منعطف و مستحکم استفاده از لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده توصیه میشود .

برای داشتن ناخن های منعطف و مستحکم استفاده از لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده توصیه میشود .

 

شکننده بودن ناخن ها از مشکلات خیلی مهم در بعضی از خانم هاست .

این امکان وجود دارد که ناخن ها از رشد خوبی برخوردار باشند ولی به محض رشد کردن و بلند شدن ، دچار شکستگی شود . برای جلوگیری از این اتفاق میبایست ، ضمن اینکه استحکام ناخن های خود را افزایش میدهید ، قدرت انعطاف آن را نیز زیاد کنید .

برای تقویت ناخن ها ، با عمل کردن به تمام موارد ذکر شده در قسمت های قبلی این مقاله ، به موارد دیگری نیز توجه کنید  .

برای داشتن ناخن های منعطف و مستحکم استفاده از لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده دست و ناخن بسیار توصیه میشود .

به همین منظور ، مرطوب کننده را به تمام قسمت های ناخن از جمله پایه ناخن ها مالیده و اجازه دهید تا اثر آن بر روی ناخن ها باقی بماند .

به این نکته نیز توجه کنبد که  بلند شدن بیش از حد ناخن ها ضمن اینکه به مراقبت های ویژه نیاز دارد ، باعث نازک شدن ناخن ها و عدم انعطاف و استحکام انها میشود پس سعی کنید ، بلندی ناخن های خود را در حد مناسبی حغظ کنید .

 

چگونه میتوان ناخن هایی زیبا داشت ؟

 

7 – عفونت های قارچی ناخن :

 

عفونت های قارچی ناخن

عفونت های قارچی ناخن

 

عفونت های قارچی ناخن یکی از مشکلاتی است که باعث میشود افراد زیادی ، به مراکز بهداشت و درمان بیماری های پوستی مراجعه کنند .

از عواملی که باعث ایجاد عفونت های قارچی ناخن می شود ، میتوان از مواردی چون مصرف دخانیات ، سن بالای 60 سال ، دیابت نوع یک و دو و اختلالات گردش خون و روش های نادرست در کاشت ناخن و ترمیم آن که امروزه در بین بانوان رواج پیدا کرده است ، نام برد .

از علائم این بیماری می توان به افزایش ضخامت ناخن ، شکننده شدن ناخن ، تغییر رنگ ناخن به سمت رنگ سفید ، زرد ، و زرد متمایل به قهوه ای و همچنین بریده بریده شدن سطح ناخن ، اشاره کرد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، میتوانید به  اینجا  مراجعه نمایید .

 

چگونه میتوان ناخن هایی زیبا داشت ؟

 

8 – مانیکور و پدیکور :

 

مانیکور و پدیکور به فرایندی گفته میشود که در طی آن ، کلیه خدمات مربوط به سلامت و نگهداری و حفظ زیبایی ناخن های دست و پا ، انجام میگیرد.

خدماتی از قبیل تغییر در سایز و فرم ناخن ها ، مراقبت و مرتب کردن ناخن ها و پوست اطراف ناخن یا همان کوتیکول و همچنین ماساژ و لایه برداری پوست دست و انگشتان و اطراف ناخن جزو فرآیند مانیکور و پدیکور محسوب میشوند .

 

مانیکور

 

مانیکور روشی برای ترمیم ناخن های دست است

مانیکور روشی برای ترمیم ناخن های دست است

 

مانیکور به روشی گفته میشود که برای ترمیم ناخن های شکسته ، و همچنین حفظ زیبایی ناخن ها دست مورد استفاده قرار میگیرد .

ناخن ها در زیبایی دستها نقش بسیار مهمی را برعهده دارند و امروزه بانوان با استفاده از روش های بسیاری مانند کاشت ناخن و زیر مجموعه های آن سعی میکنند زیبایی دستان خود را حفظ کنند .

 

پدیکور

 

پدیکور روشی برای ترمیم ناخن های پا است

پدیکور روشی برای ترمیم ناخن های پا است

 

 

پدیکور روشی برای ترمیم ناخن های پا و حذف پوست های اضافه اطراف ناخن و همچنین از بین بردن سلول های مرده پوست در ناحیه کف پا و انگشتان پا میباشد در این روش به ناخن های پا نیز مانند ناخن های دست رسیدگی شده و ترمیم و تقویت میشوند .

 

 


چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟

مراقبت های ویژه از ناخن ها

مراقبت های ویژه از ناخن ها

 

در مقاله چگونه میتوان ناخن هایی زیبا داشت ؟ سعی بر آن شد تا شما را با موارد مهمی در باره مراقبت های ویژه از ناخن ها آشنا کرده و در مورد آن توضیحاتی ارائه نماییم ، بدون شک با مطالعه این مقاله پرسش هایی در ذهن شما ایجاد خواهد شد که کارشناسان ما از اینجا آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره تخصصی خواهند بود .

ضمنا شما میتوانید تجربیات و نظرات خود را جهت استفاده کاربران دیگر در پایین همین مقاله در قسمت نظرات عنوان نمایید و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید .

 


 

همانطوری که میدانید اجناس آرایشی تقلبی در بازار ایران بسیار زیاد است و میبایست در هنگام خرید به فروشنده و به اصل بودن محصول ، اطمینان کامل داشته باشید و این کار ساده ای نیست .

محصولات تقویت ناخن جزو محصولات درمانی محسوب میشوند که به صورت مستقیم با ناخن و پوست اطراف ناخن در ارتباط است ، پس در انتخاب و خرید آنها کاملا دقت کنید و از اصل بودن آنها مطمئن شوید .

در این آموزش ، جهت آشنایی و راهنمایی بیشتر شما کاربران گرامی در باره ، چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم ؟ توضیحاتی داده شد .

گروه بیوتی استور آنلاین ، مرجعی قابل اطمینان جهت مشاوره و خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال می باشد که در تمام ایام هفته در کنار شماست .

 


 

با ما بهترین ها را داشته باشید .

 

نویسنده مقاله :

گروه بیوتی استور آنلاین

انتشار مطالب درج شده در سایت بیوتی استور آنلاین فقط با ذکر منبع مجاز است .


 

بیوتی استور آنلاین را در اینستاگرام دنبال کنید:   beautystoronline

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *