وبلاگ, آرایش و زیبایی, مد و فشن

3 اصل مهم در انتخاب رنگ مو

3 اصل مهم در انتخاب رنگ مو

3 اصل مهم در انتخاب رنگ مو :

 

رنگ مو شاید ، مهمترین و پرمصرف ترین محصول زیبایی به شمار آید و رنگ کردن موها قدمتی بسیار طولانی به بلندای تاریخ دارد .

تغییر رنگ موها ، خود به تنهایی میتواند یک تغییر هیجان انگیز در خانم ها و یا حتی در آقایان باشد، تا آنجایی که شاید وقتی برای اولین بار ، موها رنگ میشود لذت این هیجان تا سالیان متمادی در ذهن باقی بماند .

 

از طرفی دیگر ، یک اشتباه ساده در انتخاب رنگ مو ، میتواند به دلایل متعددی لذت این هیجان را به ناراحتی و پشیمانی تبدیل کند .

 

تعداد زیادی از خانم ها بعد از رنگ کردن موهای خود به این نتیجه میرسند که در انتخاب رنگ مو اشتباه کرده اند و انگار همه چیز دست به دست هم داده تا رنگ موی انتخابی ، نه تنها جذابیت و زیبایی لازم را نداشته باشه بلکه از هماهنگی لازم بافرم چهره نیز برخوردار نباشد  .

 

برای اکثر خانم هایی که نصمیم به رنگ کردن موهای خود گرفته اند ، انتخاب یک رنگ موی دلخواه و در عین حال مناسب ، که با چهره ، رنگ پوست ، و علایق درونی آنها هماهنگی داشته باشد کمی سخت و در بعضی مواقع بسیار دشوار است ، تا آنجایی که شاید از رنگ کردن موهای خود صرف نظر کنند  .

 

به هر حال رنگ کردن موها پدیده جدیدی نیست و انسان ها از گذشته های دور تا کنون با روش های متفاوت و مواد مختلف اقدام به رنگ کردن موهای خود نموده اند ، و بدوت شک این پروسه ، تا ابد ادامه خواهد داشت .

ینابر این داشتن آگاهی لازم جهت انتخاب و استفاده از رنگ مو میتواند ضمن صرفه جویی در وقت و پول شما ، رضایت خاطر شما را از رنگ موهایتان به همراه داشته باشد .

 

 

جهت رنگ کردن مو حتما از اصول انتخاب رنک برای موها بهره بگیرید.

جهت رنگ کردن مو حتما از اصول انتخاب رنک برای موها بهره بگیرید.

 

 

مجله بیوتی استور آنلاین در این مقاله چند نکته مهم در انتخاب رنگ مو را نام برده و سپس هر کدام از آنها را ، به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهد داد .

شما با مطالعه این مقاله ، از این پس قادر خواهید بود در هنگام خرید رنگ مو و یا مراجعه به سالن های آرایش ، بهترین تصمیم را جهت انتخاب مناسب ترین رنگ مو ، اتخاذ نمایید .

بعد از مطالعه این مقاله ، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در جهت انتخاب و خرید مناسب ترین رنگ مو  ، منطبق با نوع و حالت چهره و رنگ پوست خود داشتید ، میتوانید از اینجا با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

بیوتی استور آنلاین مرجعی تخصصی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است که تلاش می کند ، اطلاعات ، آگاهی و شناخت شما را در مورد کلیه موارد و ملاحظات مربوط به انتخاب ، خرید و روش مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی افزایش دهد .

 

 بیوتی استور آنلاین به شما کمک میکند بهترین ها را برای خرید انتخاب کنید .

 

 

 به اصول مهم انتخاب رنگ دقت نمایید

به اصول مهم انتخاب رنگ دقت نمایید

 

3 اصل مهم در انتخاب رنگ مو :

 

با توجه به افزایش قیمت رنگ موها و افزایش روز افزون دستمزد آرایشگران ، انتخاب اشتباه رنگ مو به غیر از صرف هزینه و زیان مالی ، از چند جهت دیگر نیز باعث بروز مشکلاتی خواهد شد ، که از آن جمله ، میتوان از ایجاد صدمه به موها بر اثر رنگ کردن پی در پی موها نام برد  .

 

از آسیب هایی که بر اثر رنگ کردن مداوم و پی در پی موها ایجاد میشود ، میتوان به خشکی بیش از اندازه مو ، شکنندگی مو ، موخوره ، دوشاخه شدن مو ، التهاب و قرمزی پوست سر ، سوزش و خارش پوست سر ، و ریزش مو  اشاره کرد .

 

پس اگر مایل نیستید با انتخاب اشتباه رنگ مو ، ضمن صرف هزینه های گزاف به موهای خود نیز آسیب بزنید ، به نکات مهمی که در این مقاله ذکر میشود توجه کرده و برای دانستن این نکات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

 

برای داشتن یک رنگ موی زیبا ، میبایست به چند اصل مهم توجه خاص داشته باشید .

رعایت این اصول باعث میشود در همان مرتبه اول به نتیجه مطلوب رسیده و رنگی جذاب که با چهره شما کاملا هماهنگ است و باعث افزایش زیبایی شما خواهد شد را بر روی موهای خود داشته باشید .

 

 

فرم چهره خود را پیدا کنید

فرم چهره خود را پیدا کنید

 

 

بدون هیچ توضیح دیگری ، فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ مو را که در هنگام خرید رنگ ، میتواند در تصمیم گیری شما تاثیر گذار باشد را ، ذکر نموده و در ادامه هر کدام را به صورت کامل توضیح خواهیم داد .

 

1 – فُرم چهره

2 – رنگ و تناژ پوست

3 – رنگ چشم

 

 

1فُرم چهره :

 

همانطوری که اندام های بدن در افراد مختلف ، فُرم های خاصی دارند که در مجموع به آن ، فُرم اندام گفته میشود ، چهره نیز دارای فُرم است .

فُرم چهره مربوط میشود ، به نوع فُرم اجزای صورت که عبارتند از : پیشانی ، ابرو ، چشم ، بینی ، گونه ها ، لب ، و چانه

 

شکل ظاهری و حالت مجموعه ی اندام های صورت ، فُرم چهره را تشکیل میدهد .

 

میتوان گفت فُرم چهره ، هیچ ارتباطی با انتخاب رنگ مو ندارد ( شما میتوانید بدون در نطر گرفتن فُرم چهره هر رنگی را که تمایل دارید ، برای موهای خود انتحاب کنید ) اما فُرم چهره رابطه مهمی با روش رنگ کردن موها دارد.

 

به زبان ساده تر میتوان ، اینگونه بیان کرد ، که شما با هر نوع فُرم چهره ای که دارید ، این امکان را دارید که موهای خود را به هر رنگی که علاقه دارید دربیاورید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد ، ولی فُرم چهره گاهی اوقات محدودیت هایی را در مدل و روش های رنگ کردن موها ایجاد میکند .

 

منظور از روش رنگ کردن این است که ، شما از چه متدی برای رنگ کردن موها استفاده نمایید به طور مثال هایلایت ، مش ، آمبره ، سامبره و تیره و یا روشن تر کردن قسمت های خاصی از مو

 

 

فُرم چهره رابطه مهمی با روش رنگ کردن موها دارد.

فُرم چهره رابطه مهمی با روش رنگ کردن موها دارد.

 

 

فُرم های چهره :

 

فرم های چهره انواع متعددی دارد که ما ، در این مقاله فقط به چهار نمونه از فرم های چهره که از عمومیت بیشتری برخوردار است اشاره میکنیم .

 

فُرم گرد ، فُرم مربع ، فُرم بیضی ، فُرم قلبی

 

فرم چهره گرد :

 

فرم چهره گرد

فرم چهره گرد

 

در فرم چهره گرد ، خطوط انحنای صورت در قسمت های مختلف بسیار ملایم است و انحنای صورت در یک دایره فرضی قرار میگیرد .

روش رنگ کردن مناسب برای این گروه ، روشی است که باعث میشود صورت کشیده تر نشان داده شود .

اگر فرم چهره ی شما گرد است ، مناسب ترین مدل و روش رنگ کردن مو ، هایلایت است ، این هایلایت میتواند به رنگ دلخواه و متناسب با ، سلیقه شما باشد .

 

بهترین هایلایت برای اینگونه چهره ها ، هایلایتی است که از سمت پیشانی به طرف گوش ها و فک ، تیره تر شود .

 

 

فُرم چهره ی مربع :

 

فرم چهره مربع

فرم چهره مربع

 

زاویه های مشخص و استخوان بندی بزرگ از خصوصیات بارز در صورت های مربع شکل است .

در این مدل چهره ها ، استخوان ها که شامل استخوان ابروها ، گونه ها ، و استخوان فک میباشد ، در یک راستا قرار دارند .

 

اگر چهره ی شما فرم مربع دارد و تمایل به رنگ کردن موها دارید ، از رنگ تیره استفاده کنبد ، ولی اطراف گونه ها را از قسمت های دیگر موهایتان ، روشن تر کنید ، زیرا با این کار ، زاویه و برآمدگی بیش از اندازه ی گونه ها کمتر خود را نشان میدهد .

 

 

فرم چهره ی بیضی :

 

فرم چهره بیضی

فرم چهره بیضی

 

در فرم چهر های بیضی شکل صورت کشیده تر و پهنای آن کمتر است ، به این معنی که طول صورت از عرض صورت بیشتر است .

این فُرم چهره یکی از فُرم های زیبا و جذاب ، محسوب میشود .

اگر چهره شما بیضی شکل است موهای خود را در قسمت های ریشه و نزدیک به ریشه ، تیره و به سمت ساقه و نوک موها روشن کنید .

با این کار خطوط انحنای صورت ملایم تر شده و چهره گردتر به نظر رسیده و تعادل بسیار زیبایی ایجاد میشود .

 

 

فرم چهره قلبی  :

 

فرم چهره قلبی یا مثلث وازگون

فرم چهره قلبی یا مثلث وازگون

 

در فرم چهره قلبی ، مدل صورت به این شکل است که قسمت چانه تیزتر یا باریک تر است و گونه ها ، نسبت به چانه و فک برآمدگی بیشتری دارد .

انتخاب یک رنگ موی مناسب ، در زیبا شدن چهره های قلبی شکل ، نقش بسیار زیادی دارد ، بنابراین  اگر چهره شما قلبی شکل است ، ریشه موها را تیره کرده و ساقه را به موازات لب و فک روشن تر کنید .

 

 

2 – رنگ و تناژ پوست :

 

بدون شک رنگ و تناژ پوست ، از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب رنگ موی مناسب است و توجه به آنها ، میتواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد ، ولی متاسفانه در پاره ای از اوقات به این مقوله مهم توجه نمیشود و این بی توجهی در اکثر مواقع منجر به نتایج نامطلوب مبشود .

 

نکته مهم :

رنگ پوست و تناژ پوست دو فاکتور کاملا مجزا و متفاوت از یکدیگر میباشند .

 

 

رنگ و تناژ پوست از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب رنگ مو است

رنگ و تناژ پوست از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب رنگ مو است

 

 

آیا میدانید پوست شما چه تناژی دارد ؟

در ادامه مقاله بخوانید :

 

چگونه تناژ پوست خود را تشخیص دهیم ؟

 

برایر تشخیص تناز پوست روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه این مقاله به دو نمونه از این روش ها اشاره خواهیم کرد .

 

در روش اول شما با تشخیص رنگ در قسمت ، رگ های مچ دست خود ، قادر خواهید بود به تناژ پوست خود پی ببرید .

برای این منظور مچ دست را به صورت مستقیم در زیر نور خورشید گرفته و به رگ های دست خود نگاه کنید . در صورتی که رنگ ، رگ های دست شما در قسمت مچ دست ، به رنگ آبی باشد ، تناز پوست شما سرد است و در صورتی که رنگ ، رگ های مچ دست شما به رنگ سبز باشد ، بدانید که تناز پوست شما یک تناژ گرم است .

اما در بعضی افراد ، رنگ ، رگ های دست به رنگ سبز و یا آبی نیست ، بنابراین تناز پوست در این افراد ، یک تناژ خنثی است .

 

در روش دوم ، شما میبایست در مقابل یک آینه ایستاده و یک صفحه کاغذ سفبد و بدون خط را در کنار صورت خود گرفته و در آینه به چهره خود نگاه کنید .

در این هنگام اگر احساس کردید که رنگ چهره شما تمایل به رنگ زرد و یا کرم دارد، تناژ پوست شما گرم است و اگر رنگ صورت شما تمایل به رنگ صورتی و یا هلویی داشت ، تناز چهره شما سرد است .

 

برهمین اساس اگر در هنگام نگاه کردن در آینه ، احساس کردید که رنگ چهره شما به سمت خاکستری تمایل دارد ، به این تنیجه میرسیم که ، تناژ پوست شما خنثی است .

 

 

خب با این دو آزمایش ساده ، شما به راحتی میتوانید ، تناژ پوست خود را تشخیص داده و رنگ موی متناسب با تناز پوست خود را انتخاب کنید .

ولی دست نگه دارید ، شما غیر از توجه به تناز پوست ، میبایست به رنگ ، تیره یا روشن بودن و یا گندمی بودن پوست خود نیز ، توجه کنید .

 

پس با این حساب میتوان گفت ، چندین مدل پوست با رنگ های متفاوت و تناژهای مختلف ، وجود دارد که عبارتند از :

 

پوست های روشن با تناژ سرد ، پوست های روشن با تناژ گرم ، پوست های تیره با تناژ سرد ،

پوست های تیره با تناژ گرم ، پوست های گندمی با تناژ سرد ، پوست های گندمی با تناژ گرم 

و انواع پوست با تناژ خنثی

 

 

با استفاده از رنگ موی مرغوب از آسیب موها جلوگیری کنید

با استفاده از رنگ موی مرغوب از آسیب موها جلوگیری کنید

 

رنگ موی مناسب برای پوست های روشن با تناژ سرد ، عبارت است از : رنگ های طلایی ، عسلی ، نسکافه ای روشن ، شکلاتی روشن و بلوند طبیعی روشن ، قرمز آتشین ، شرابی ، این گروه از رنگ ها ، تناژ سرد پوست را حنثی کرده و جذابیت بالایی را بر روی چهره بانوان با پوست روشن ایجاد میکند .

 

رنگ موی مناسب برای پوست های روشن با تناژ گرم ، عبارت است از : بلوند خاکستری روشن ،بلوند دودی روشن ، یخی ، نقره ای ، بلوند ماسه ای ، بلوند بژ متوسط و روشن ، رز گلد و شامپاینی ، این سری از رنگ ها ضمن ملایم کردن تناز گرم پوست ، زیبایی خاصی به چهره هایی با پوست روشن میدهد .

 

رنگ موی مناسب برای پوست های تیره با تناز سرد عبارت است از :  شکلاتی سرد ، موکا تیره ، قهوه ای ،  طلایی تیره ، نسکافه ای تیره ، شاه بلوطی و مشکی ، این گروه از رنگ ها ، ضمن اینکه تیرگی پوست را کم میکند ، گرمی خاصی به پوست هایی با تناژ سرد میدهد .

 

رنگ موی مناسب برای پوست های تیره با تناژ گرم ، عبارت است از : کاراملی ، قهوه ای طلایی ، شکلاتی ، نسکافه ای  و فتدقی متوسط ، این سری از رنگ ها پوست تیره با تناژ گرم را زیباتر میکند .

 

رنگ موی مناسب برای پوست های گندمی با تناز سرد عبارت است از :قهو ای ، کاراملی ، قهوه ای طلایی ، کهربایی ، ماهاگونی ، عسلی ، طلایی بژ ، فندقی ، دارچینی ، با این گروه از رنگ ها ، گرمای خاصی در چهره شما ایجاد میشود .

 

رنگ موی مناسب برای پوست های گندمی با تناز گرم عبارت است از : بلوطی ، قهوه ای تیره ، شکلاتی متوسط تا تیره ، قهوه ای شکلاتی ، با این سری از رنگ ها ، پوست های گندمی با تناژ گرم ، جذابیتی فوق العاده خواهند یافت .

 

رنگ موی مناسب برای انواع پوست با تناژ خنثی ، عبارت است از : بلوند صورتی ، مسی ، حنایی ، طلایی ، قرمز ، قرمز ماهاگونی ، که این دسته از رنگ ها پوست را از حالت خنثی حارج کرده و زیبایی خاصی به چهره میدهد .

 

تا این قسمت از مقاله به دو فاکتور مهم در انتخاب رنگ مو پرداختیم ، اینک در ادامه این نوشتار به یک عامل مهم دیگر ، که میبایست در زمان خرید رنگ مو ، مد تظر قرار گیرد میپردازیم .

 

 

 

 3 – رنگ چشم :

 

 

رنگ چشم یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در انتخاب رنگ مو میباشد

رنگ چشم یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در انتخاب رنگ مو میباشد

هر چند که رنگ پوست و تناژ پوست مهمترین عامل در انتخاب رنگ مو میباشد ، اما رنگ چشم نیز یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در انتخاب رنگ مو میباشد که توجه به آن ، نتایج خوبی را در رنگ کردن موها به دست میدهد .

اگر چشمانی قهو ای دارید سعی کنید از رنگ های گرم استفاده کنید ، شما میتوانید از رنگ هایی مانند قهو ای ، فندقی ، شکلاتی ، عسلی ، برای زمینه موها استفاده کرده و یا حتی بر روی موهای خود از هایلایت رنگ های نام برده شده بهره ببرید .

اگر صاحب چشمانی روشن ، مانند سبز و یا آبی هستید ، بهترین انتخاب برای شما ، انتخاب رنگ های روشن است . از رنگ های روشنی که این گروه از افراد میتوانند استفاده کنند میتوان به رنگ های یخی و بژ خیلی روشن ، کاراملی خیلی روشن ، بلوند طبیعی خیلی روشن و رنگ بلوند استخوانی ، اشاره کرد .

 

 

در این مقاله مواردی مهم ، در انتخاب رنگ مو ، که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره شما دارد را شرح دادیم و تعدادی از رنگ های مناسب با رنگ پوست ، تناژ پوست و فرم چهره را به شما معرفی کردیم.

 

به تناژ پوست خود توجه کنید

به تناژ پوست خود توجه کنید

 

 

 

در ادامه ، برای نتیجه گیری مطلوب تر شما در جهت رنگ کردن موها ، به چند توصیه مهم و نکته کلیدی اشاره میکنیم .

توجه به این نکات تکمیلی میتواند ، شما را در دستیابی به یک نتیجه بسیار عالی ، یاری کند .

 

* با یک فرد آگاه مشورت کنید .

در صورتی که اطلاعات کمی در مورد رنگ کردن موها دارید حتما قبل از خرید رنگ مو با فردی که در این مورد آگاهی کامل دارد مشورت کنید .

 

 

* رنگ مو را با عجله انتخاب نکنید .

از خرید با عجله و بدون فکر جدا خودداری کنید و قبل از رنگ کردن موها حتما از نتیجه کار مطمئن باشید .

 

 

* در صورت داشتن موهای آسیب دیده حتی المقدور از رنگ های بدون آمونیاک و یا کم آمونیاک استفاده کنید .

رنگ های بدون آمونیاک با اینکه از قیمت بالایی برخوردار است ولی گزینه بسیار مناسبی جهت رنگ کردن موهای آسیب دیده میباشد ، در صورتی که به هر علتی به رنگ های بدون آمونیاک دسترسی نداشتید ، میتوانید از رنگ موی کم آمونیاک استفاده نمایید .

 

 

* در زمان قاعدگی ، مخصوصا در سه روز ابتدای قاعدگی ، از رنگ کردن موها خودداری کنید .

در برخی از بانوان به علت های مختلفی ، در زمان قاعدگی ، رنگ جذابی بعد از رنگ کردن موها بدست نمی آید و در اصطلاح رنگ بر روی مو باز نمیشود ، البته این موضوع عمومیت ندارد .

 

 

* از رنگ موی مرغوب و شناخته شده استفاده کنید .

چه در هنگام خرید رنگ مو و چه در هنگام مراجعه به سالن های آرایش ، در خرید و یا استفاده از رنگ موهای شناخته شده و مرغوب اسرار ورزید .

در بازار ایران تنوع رنگ موی ایرانی و خارجی بسیار بالاست و در این میان تعداد برندهای رنگ ایرانی رو به افزایش است . برای آشنایی بیشتر شما چند مدل از رنگ های مرغوب از برندهای ایرانی و خارجی شناخته شده را نام میبریم تا بتوانید قبل از خرید رنگ ، با نام چند نمونه از آنها آشنا شوید .

از رنگ های خارجی میتوان به رنگ مو اورال ( https://www.lorealparisusa.com ) و رنگ مو گارنیر ( https://www.Garnier.com ) و همچنین رنگ موی ریتون ایتالیا ، آکوارلی ایتالیا ، گرجس ایتالیا ، بس ایتالیا ،فیتو ایتالیا و رنه بلانش نام برد و از رنگ های ایرانی نیز میتوانیم از برندهای بیول ، آلما ، دوبینا ، سلتون ، مارال و دوماسی نام ببریم .

 

شِلف رنگ مو اورال ( لورال )

 

رنگ مو اورال میتواند انتخابی بسیار خوب برای موهای شما باشد

رنگ مو اورال میتواند انتخابی بسیار خوب برای موهای شما باشد

 

 

 

شِلف رنگ مو گارنیر ( گارنیه )

 

رنگ گارنیر حاوی روغن های گیاهی

رنگ گارنیر حاوی روغن های گیاهی

 

 

* حتما در هنگام خرید و یا مراجعه با سالن آرایش ، از تاریخ مصرف رنگ مو اطمینان حاصل کنید .

اصولا تاریخ مصرف رنگ مو دارای یک دوره مصرف سه تا پنج ساله از زمان تولید میباشد که بر روی بسته بندی رنگ مو و یا بر روی تیوپ رنگ ، نوشته و یا هک شده است . به این تاریخ توجه کنید و از رنگ های تاریخ گذشته استفاده نکنید .

 

 

* از اکسیدان مناسب با نوع و شماره رنگ استفاده کنید .

همیشه از اکسیدان مناسب با شماره و نوع رنگ مو ، استفاده کنید . اکسیدان های موجود در بازار با شماره های ، اکسیدان ( نمره 0/5 یا 3% یا 10 حجمی ) و ( اکسیدان نمره 1 یا 6% یا 20 حجمی ) و ( اکسیدان نمره 2 یا 9% یا 30 حجمی ) و ( اکسیدان نمره 3 یا 12% یا 40 حجمی ) ، شناخته میشود  .

 

 

* در صورت داشتن موهای سفید و موی خیلی نازک ، حتما از اکسیدان 6% استفاده کنید .

در صورتی که موی سفید دارید ضمن استفاده از رنگ موی مناسب برای موهای سفید جهت پوشش کامل مو ها به وسیله رنگ ، حتما میبایست از اکسیدان نمره 1 یا 6% 10 حجمی استفاده شود .

 

* بعد از رنگ کردن ، موها را با آب خالی و ولرم شستشو داده سپس از ماسک مو استفاده کنید .

آب داغ و شامپو کردن بلافاصله بعد از رنگ کردن دشمن شماره یک رنگ ایجاد شده بر روی موهای شماست ، ضمن اینکه آب داغ به موها صدمه میزند و باعث کدر شدن رنگ مو نیز میشود .

 

 

* تا 48 ساعت موها را شامپو نکنید .

در هنگام رنگ کردن ، فولیکول های مو باز شده تا رنگ در بافت مو نفوذ کرده و باعث ایجاد رنگ بر روی مو شود ، بسته شدن این فولیکول ها بعد از رنگ کردن موها 48 ،ساعت زمان نیاز دارد .

در صورتی که بلافاصله بعد از رنگ کردن ، موها را با شامپو شستشو دهید مواد پاک کننده در شامپو ، مقداری از پیگمنت های رنگی را در درون فولیکول های باز مو ، از بین میبرد ، ضمنا نگران کثیفی مو نباشید زیرا اکسیدان موجود در رنگ مو ، موها را تمیز میکند و چربی اضافه از کثیفی موها را از بین میبرد .

 

 

* برای شارژ رنگ بر روی موها و حفظ زیبایی رنگ ، حتما بعد از 15 روز موها را رنگساژ کنید .

رنگساز کردن یکی از روش های موجود جهت حفط شادابی و حفط تناز رنگ بر روی موهاست ، با رنگساز کردن موها در فواصل زمانی مشخص ف رنگ و تناز موها را حفظ نمایید .

 

 

* تا یک ماه بعد از رنگ کردن موها ، از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده و و ماسک مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید .

استفاده از ( شامپو مخصوص موهای رنگ شده ) و (ماسک مخصوص موهای رنگ شده )، ضمن تثبیت رنگ بر روی مو ، یاعث براق شدن موها و درخشندگی آنها میشود . بر خلاف باور عموم ، نیازی نیست که تا مدت های طولانی بعد از رنگ کردن موها ، از شامپوی بعد از رنگ استفاده نمایید ، یک دوره یکماهه برای اینکه رنگ بر روی موهای شما تثبیت شود کافیست و شما میتوانید باقیمانده شامپو را برای دوره های بعدی که موها را رنگ میکنید نگهداری کنید .

البته استفاده از شامپوهای مناسب جهت جلوگیری از ایجاد آسیب و رفع آسیب های احتمالی دکلره و رنگ موها ، بسیار توصیه میشود .

 

 

* به زمان لازم برای رنگ گرفتن مو توجه کنید .

بعد از پایان رنگ آمیزی مو به وسیله قلم رنگ ، به مدت زمان و مکث لازم جهت رنگ گرفتن موها توجه کنید ، زیرا زمان لازم برای رنگ پذیری موها بین 30 تا 40 دقیقه میباشد .

زمان مکث کمتر از 30 دقیقه ، از رنگ گرفتن کامل موها به رنگ اصلی و دلخواه جلوگیری کرده و زمان بیشتر از 40 دقیقه نیز هیچگونه اثر مثبتی در پی نخواهد داشت و احتمال آسیب به موها را افزایش میدهد .

 

قواعد رنگ کردن موها را رعایت کنید

قواعد رنگ کردن موها را رعایت کنید

 


 

در این مقاله سعی بر آن شد تا شما را با موارد مهمی در انتخاب رنگ مو آشنا کرده و در مورد آنها توضیحاتی ارائه نماییم ، بدون شک با مطالعه این مقاله پرسش هایی در ذهن شما ایجاد خواهد شد که کارشناسان ما از اینجا اماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره تخصصی خواهند بود .

ضمنا شما میتوانید تجربیات و نظرات خود را جهت استفاده کاربران دیگر در پایین همین مقاله در قسمت نظرات عنوان نمایید و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید .

 


 

همانطوری که میدانید اجناس آرایشی تقلبی در بازار ایران بسیار زیاد است و میبایست در هنگام خرید به فروشنده و به اصل بودن محصول اطمینان کامل داشته باشید و این کار ساده ای نیست .

رنگ مو یک محصول آرایشی مهم است که به صورت مستقیم با مو در ارتباط است ، پس در انتخاب و خرید آن کاملا دقت کنید. جهت آشنایی و راهنمایی بیشتر کاربران گرامی 3 اصل مهم در انتخاب رنگ مو در این آموزش توضیح داده شد.

گروه بیوتی استور آنلاین ، مرجعی قابل اطمینان جهت مشاوره و خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و رنگ موهای اورجینال می باشد که در تمام ایام هفته در کنار شماست .

 


 

با ما بهترین ها را داشته باشید .

 

( مقاله اختصاصی )

نویسنده  :

گروه بیوتی استور آنلاین

انتشار مطالب درج شده در سایت بیوتی استور آنلاین فقط با ذکر منبع مجاز است .


 

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “3 اصل مهم در انتخاب رنگ مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *