وبلاگ, سلامت و بهداشت

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

 

 

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر ، موضوع مقاله ای دیگر از بیوتی استور آنلاین است که در آن به نکات مهمی در مورد تونر و مزایای استفاده از آن پرداخته شده است .
در این مقاله به این پرسش که تونر چیست و چه مزایایی دارد ؟ پاسخ خواهیم داد و در مورد روش های استفاده از تونر ، بیشتر خواهیم گفت .

 

بعد از مطالعه مقاله ( تونر چیست؟ روش استفاده و مزایای آن ) ، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه داشتید ، میتوانید از اینجا با کارشناسان ما در تماس باشید.

بیوتی استور آنلاین مرجعی تخصصی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است که تلاش می کند ، اطلاعات ، آگاهی و شناخت شما را در مورد کلیه موارد و ملاحظات مربوط به انتخاب ، خرید و روش مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی افزایش دهد .

 بیوتی استور آنلاین به شما کمک میکند بهترین ها را برای خرید انتخاب کنید

 

تونر چیست؟ روش استفاده و مزایای تونر

در دنیای امروز و در جریان زندگی شهری ، با توجه به وجود آلودگی های محیطی ، عوامل استرس زا ، تغذیه نامناسب ، آلودگی های صوتی ، که اثر مخرب و مستقیم بر روی پوست صورت دارد ، استفاده از تونر پاک کننده و آرام بخش از طرفی یک الزام است و از طرفی دیگر یک توفیق اجباری .

برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد تونرهای پوستی ، تا انتهای مقاله تونر چیست و روش استفاده و مزایای تونر ، با ما همراه باشید .

 

آنچه در این مقاله میخوانید

1 – تونر چیست ؟

2 – مزایای استفاده از تونر

3 – انواع تونر و مواد تشکیل دهنده تونر

4 – تونر مناسب با پوست من کدام است ؟

5 – عوارض استفاده از تونرها

6 – روش و تعداد دفعات استفاده از تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

 

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟

تونر صورت ، در کنار قدرت پاک کنندگی تکمیلی پوست صورت از آلودگی های محیط و همچنین پاک کردن اثرات استفاده از محصولات آرایشی به صورت عمقی ، این امکان را برای پوست صورت شما فراهم میکند که ، مجددا خود را بازسازی کرده و استرس های ایجاد شده بر روی پوست صورت خنثی شود و با ایجاد آرامش بر روی پوست ، نشاط و شادابی را به پوست صورت باز می‌گرداند .

بنابراین در پاسخ به این سوال که تونر چیست ؟ میتوان اینگونه جواب داد که
تونر ، محلولی است که استفاده از آن موجب می‌گردد پوست صورت در کنار پاک شدن از مواد آلوده کننده ی محیطی و همچنین پاک شدن از اثرات باقیمانده از استفاده محصولات آرایشی ، با اثر مرطوب کنندگی بالا ، ضمن تسکین پوست صورت با از بین بردن استرس های وارد شده ، موجب آرامش پوست صورت میگردد تا پوست ، با آرامش ایجاد شده به صورت عمیق ،، خود را بازسازی و ترمیم کند .

در ادامه مقاله ( تونر چیست؟ روش استفاده و مزایای آن ) مزایای استفاده از تونر را برخواهیم شمرد و در مورد آنها کاملا توضیح خواهیم داد .

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

مزایای استفاده از تونر :

فواید استفاده از تونرها به قدری زیاد است که برخی از متخصصان پوست این پیشنهاد را به خانم ها و یا حتی آقایان میدهند که به جای استفاده از انواع مختلف ماسک صورت برای پوست چرب ، پوست خشک ، حساس و غیره ، از تونرهای پوست صورت استفاده کنند ، زیرا بسیار مفیدتر هستند .

اگر واقعا میخواهید بدانید وظیفه تونرها چیست ؟ باید بگوییم که سلامت پوست مهمترین وظیفه تونرهاست و برای تأمین این سلامتی ، پاکسازی پوست را به گونه‌ای انجام می‌دهند که منافذ پوست را از هر آلودگی یا گرد و غبار پاک کنند .

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

فواید استفاده از تونرها عبارت است از :

 1 – پاک کننده تکمیلی :

تونرها با خاصیت پاک کنندگی تکمیلی خود ، قادر هستند ، تا بعد از پاکسازی پوست به روش هایی مانند ، شستشوی صورت با آب و صابون و یا استفاده از پاک کننده های دیگر مانند شیر پاکن ، یا ژل های شستشو و یا دستمال های پاک کننده آرایش فرآیند پاکسازی پوست را تکمیل کنند .

جالب است بدانید که حتی شستشوی صورت با پاک‌کننده‌های صابونی که معمولاً بعد از حضور در هوای آلوده انجام می‌شود نیز ، نمی‌تواند تأثیر تونر را داشته باشد ، چرا که صابون یا شوینده‌ها قادر نیستند به منافذ پوست نفوذ کنند.
ولی تونر ها به راحتی به تمام منافذ پوست نفوذ کرده و آلودگی های به جا مانده در آنها را پاک می کنند .

پس در واقع تونرهای صورت یک پاک کننده تکمیلی برای پوست صورت محسوب می شوند و این وظیفه را به خوبی به انجام می‌رسانند .

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

 2 – شاداب کردن پوست :

از دیگر مزایای تونرهای پوست صورت ، میتوان به خاصیت شاداب کردن پوست ، اشاره کرد .
تونر ها با موادی که در خود دارند باعث ایجاد شادابی در پوست شده و بلافاصله بعد از استفاده از آن میتوانید شادابی و طراوت را بر روی پوست صورت خود احساس کنید .

 

 3 – ضد استرس پوست صورت :

از خصوصیات یک تونر صورت خوب ، میتوان به خاصیت ضد استرسی پوست در آن اشاره کرد .
یک تونر با کیفیت باعث میشود تا بعد از استفاده از آن ، استرس پوست که در طول روز به آن وارد شده از بین رفته و حس آرامش را در پوست صورت خود احساس کنید .

 

 4 – بستن منافذ پوست :

استفاده از تونر بعد از شستشوی صورت و یا بعد از استفاده از پاک کننده های دیگر ، موجب می گردد تا ضمن پاک شدن چربی اضافه پوست ، منافذ پوست کاملا بسته شود . حتی اگر از بهترین کرم‌ها برای بسته شدن منافذ پوست خود استفاده کنید به اندازه تونر‌ها نمی توانند ، باعث کوچک شدن و یا حتی بسته شدن منافذ پوست شما شوند . تونرها با دارا بودن این قابلیت باعث جلوگیری از نفوذ آلودگی‌ها و ذرات نا خالص به پوست می‌شوند.

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

 5 – تنظیم PH پوست :

ایجاد تعادل در PH پوست یکی دیگر از مزایای استفاده از تونر است .
با استفاده از مواد شوینده ، تعادل PH پوست صورت ، از بین میرود و استفاده از تونر بعد از شستشوی صورت با شوینده های مختلف ، باعث حفظ تعادل PH پوست میشود .

 

 6 – جلوگیری از ایجاد چین و چروک :

تونرها به جهت دارا بودن خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی خود ، در جهت جلوگیری و کاهش چین و چروک پوست صورت تاثیر بسزایی دارند . یکی از دلایل ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت ، عدم رطوبت کافی در پوست و خشکی بیش از اندازه آن است . تونرها با آبرسانی عمیق به پوست ، نیاز پوست صورت به رطوبت لازم جهت مبارزه با چین و چروک پوست را برطرف میکنند .

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

 7 – ضد جوش و آکنه :

بعضی از انواع تونرهای پوست صورت ، به جهت دارا بودن موادی همچون ، لیمونن ، سالیسیلیک اسید و نیاسینامیدها ، در درمان جوش و آکنه مفید هستند و ترشح چربی را در این نوع از پوست ها کنترل کرده و استفاده متوالی از آن ها ،کمک شایانی به از بین رفتن جوش و آکنه صورت می کنند  .

 

 8 – آبرسان و مرطوب کننده پوست صورت :

از خواص مهم تونرها ، می توان به خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی آنها اشاره کرد . تونرها در هر مدل و هر برندی که باشند ، آب مهمترین ماده در تهیه آنها میباشد . آب موجود در تونرهای صورت به همراه وجود مواد مرطوب کننده دیگر ، موجب آبرسانی این محصول به پوست صورت می شود .

تونر چیست؟ روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

 

انواع تونر و مواد تشکیل دهنده آن :

اصولاً تونرها به دو صورت تولید میشوند ، تونر بر پایه آب و تونر بر پایه الکل

در تهیه تونرها با توجه به نوع آن از مواد مختلفی استفاده میشود ، که نام بردن همه آنها لازم نیست و تنها به نام بردن چند مورد اکتفا میکنیم .

همانطوری که گفته شد ، تونرها از هر مدل و از هر برندی که باشند ، حجم قابل توجهی از آنها را آب مقطر تشکیل میدهد .

پروپیلن گلایکول نیز از موادی است که در تهیه تونرها از آن استفاده میشود و ضمن اینکه یک ماده نگهدارنده است ، دارای خاصیت نرم کنندگی نیز می باشد .

گلیسرین نیز از دیگر مواد به کار رفته در تونرها می‌باشد ، گلیسرین پایه ثابت مواد استفاده شده در محصولات آرایشی و بهداشتی است که خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد .

فنوکسی اتانول نیز در تهیه تونر کاربرد دارد ، فنوکسی اتانول ، به عنوان یک نگهدارنده در محصولات بدون پارابن استفاده میشود .

همچنین از عصاره های طبیعی و گیاهی مختلف ، در تهیه تونرهای پوست صورت ، استفاده میشود که باعث پاک کنندگی و شفافیت پوست گردیده و دارای خاصیت ضد میکروبی می باشند و موجب می گردند کیفیت محصول نهایی چندین برابر شود .
از جمله این عصاره ها که در تهیه تونرهای مرغوب استفاده میشود ، میتوان به عصاره درخت چای ، عصاره زردچوبه ، عصاره لیمو و عصاره پرتقال ، اشاره نمود .

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

 

 

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر مناسب با پوست من کدام است ؟

در هنگام انتخاب و خرید تونر ، به نوع پوست خود دقت کنید . به طور مثال اگر پوست شما چرب است از تونر مخصوص پوست چرب ، اگر خشک است از تونر مخصوص پوست خشک و یا اگر حساس و جوش دار است از تونر مخصوص پوست های حساس و جوش دار استفاده کنید .

تونر ها محصولاتی هستند که تمام پوست ها می‌توانند از آن استفاده کنند .
فقط در زمان خرید به نوع پوست خود و تونر متناسب با نوع پوست خود توجه کرده و سپس ، اقدام به خرید کنید .
اگر پوست چربی دارید ، استفاده از یک تونر مناسب پوست چرب ، چربی اضافه پوست شما را برطرف می‌کند و اگر دارای پوست خشکی هستید استفاده از تونر مرطوب کننده ، میتواند نیاز به رطوبت پوست صورت شما را تامین کند .

اگر پوست جوش دار و حساسی دارید ، استفاده از تونری که حاوی مواد ارگانیک و ضد جوش و آکنه است ، میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد .
بنابراین در هنگام انتخاب و خرید تونر صورت ، به نکات مهم در این مقاله توجه کنید و از برندهای صاحب نام و شناخته شده ، در تولید و تهیه تونرهای با کیفیت ، استفاده نمایید .

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

جایگاه تونر در پاکسازی پوست :

در دانستن جایگاه تونر در پاکسازی پوست ، به این موضوع توجه کنید که ، استفاده از این محصول ، تنها یکی از مراحل مراقبت و نگهداری از پوست است و این مرحله میبایست بعد از شستشوی صورت و قبل از استفاده از کرم های مختلف پوستی ، انجام گیرد .
هرگز تصور نکنید که استفاده از تونرها ، می تواند جایگزین استفاده از سایر شوینده های پوستی شود ، زیرا استفاده از این محصول ، تنها یکی از مراحل مراقبت و نگهداری از پوست صورت است که تأثیر تکمیلی در پاکسازی پوست صورت دارد .

 

عوارض استفاده از تونرها :

اصولا استفاده از تونرها عوارض جانبی خاصی ندارد و همه افراد با توجه به نوع پوست خود و شناختی که از پوست خود دارند و انتخاب تونر مناسب ، می توانند از این محصول استفاده کنند . اما گاهی اوقات استفاده بیش از اندازه و نابجا از تونرهایی که بر پایه الکل ساخته شده است میتواند اندکی باعث خشکی و سفیدک زدن، التهاب، خارش و قرمزی پوست صورت شود .

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

روش استفاده از تونر :

روش صحیح استفاده از تونر ها در بهره‌مندی از فواید آن بسیار مهم است .
برای این منظور بعد از شستشوی صورت با آب گرم ، ژل شستشو و یا صابون مخصوص ، کمی آب سرد روی صورت خود بپاشید .
یک پد آرایشی و یا پنبه توپک را برداشته و مقدار کمی از تونر را بر روی آن ریخته و سپس پد آرایشی و یا پنبه آغشته به تونر را روی سطح پوست صورت و حتی گردن به آرامی بمالید .

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تعداد دفعات استفاده از تونر :

تعداد دفعات استفاده از تونر میتواند تا دو مرتبه در روز باشد .
در استفاده از تونر ، به شرایط پوستی خود توجه کنید و اگر استفاده از تونر باعث خشک شدن پوست صورت شد ، تعداد دفعات استفاده از آن را کم کنید .
استفاده از تونر های ضد جوش ، در فواصل زمانی یک روز درمیان نیز کفایت میکند .

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر


تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

 

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر ، سعی بر آن شد تا شما را با موارد مهمی در باره تونرها و همچنین مزایا و روش استفاده از آنها ، بیشتر آشنا کرده و در مورد آن توضیحاتی ارائه نماییم ، بدون شک با مطالعه این مقاله پرسش هایی در ذهن شما ایجاد خواهد شد که کارشناسان ما از اینجا آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره تخصصی خواهند بود .

ضمنا شما میتوانید سوالات ، و نظرات خود را ، در پایین همین مقاله در قسمت نظرات عنوان نمایید و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید .

 


تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

تونر پوست صورت ، محصولی مهم در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین سلامت پوست محسوب میشود که به صورت مستقیم با پوست صورت در ارتباط است ، پس در انتخاب و خرید آنها کاملا دقت کنید و از تونر مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید .

در این آموزش ، جهت آشنایی و راهنمایی بیشتر شما کاربران گرامی در باره ، تونر چیست؟ روش استفاده و مزایای تونر ، توضیحاتی داده شد .

همانطوری که میدانید اجناس آرایشی تقلبی در بازار ایران بسیار زیاد است و میبایست در هنگام خرید به فروشنده و به اصل بودن محصول ، اطمینان کامل داشته باشید و این کار ساده ای نیست .

گروه بیوتی استور آنلاین ، مرجعی قابل اطمینان جهت مشاوره و خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال می باشد که در تمام ایام هفته در کنار شماست .

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر


 

با ما بهترین ها را داشته باشید .

( مقاله اختصاصی )

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

نویسنده :

بهاره ابراهیمی

گروه بیوتی استور آنلاین

انتشار مطالب درج شده در سایت بیوتی استور آنلاین بدون ذکر منبع ، غیر مجاز است  .


بیوتی استور آنلاین را در اینستاگرام دنبال کنید:   beautystoronline

تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “تونر چیست؟روش استفاده و مزایای تونر

  1. ندا گفت:

    خیلی عالی بود و اطلاعات من رو و در مورد تونرها بالا برد فکر نمی‌کردم تونرها اینقدر فواید داشته باشن ، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *