وبلاگ, سبک زندگی, سلامت و بهداشت

اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی

اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی

اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی :

اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی ، عنوان مقاله ای است که در آن ، به موارد مهمی در خصوص اصلاح صورت آقایان پرداخته میشود و مطالعه آن میتواند اطلاعات ارزشمندی را در این باره ، در اختیار شما قرار دهد و همچنین شما را ، در جهت داشتن یک اصلاح صورت بدون نقص و لذت بخش یاری کند .

بعد از مطالعه مقاله ( اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی ) ، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه داشتید ، میتوانید از اینجا با کارشناسان ما در تماس باشید.

بیوتی استور آنلاین مرجعی تخصصی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است که تلاش می کند ، اطلاعات ، آگاهی و شناخت شما را در مورد کلیه موارد و ملاحظات مربوط به انتخاب ، خرید و روش مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی افزایش دهد .

 بیوتی استور آنلاین به شما کمک میکند بهترین ها را برای خرید انتخاب کنید .

دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی ، دنیای بزرگ و متنوعی است که به طور معمول آقایان ، سهم ناچیزی از آن دارند و این سهم اندک در وجود چند محصول مانند ، عطر و ادکلن ها ، اسپری ها و مام های زیر بغل ، شامپوهای سر و بدن و همچنین لوازم اصلاح صورت خلاصه می شود ، البته این روزها بانوان محترم ، به این محدوده ، ورود پیدا کردنده اند و از عطر و ادکلن ها ، اسپری ها و مام های زیر بغل مردانه نیز استفاده می کنند .

خب حالا میپردازیم به موضوع اصلی این مقاله از مجله بیوتی استور آنلاین ، با عنوان اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی .

در مقاله اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی ، به موارد مختلفی خواهیم پرداخت و همانطور که گفته شد ، این مطالب در برگیرنده موارد مهمی است که دانستن آنها ، خالی از لطف نیست .

شما در این مقاله میخوانید :

 1 – خصوصیات موی صورت آقایان ( ریش )

2 – تاریخچه محتصری از اصلاح صورت

3 – روش های اصلاح صورت و انواع ماشین اصلاح

 4 – توصیه هایی برای یک اصلاح صحیح

5 – مراقبت های بعد از اصلاح صورت

اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی

 

1 – خصوصیات موی صورت آقایان ( ریش ) :

آقایان به طور طبیعیی بین 20 تا 40 هزار موی صورت دارند

آقایان به طور طبیعی بین 20 تا 40 هزار موی صورت دارند

آقایان به صورت طبیعی حدود 20 تا 40 هزار مو ، بر روی صورت خود دارند که بسته به شرایط ژنتیکی ، این موها می توانند نازک یا ضخیم ، پر ححم یا کم ححم و صاف یا محعد باشد . البته در همه افراد حجم و تعداد مو ، در قسمت های چانه و بالای لب ، از سایر قسمت های دیگر صورت بیشتر است . سرعت رشد موهای صورت در طول 24 ساعت در بین افراد مختلف متفاوت است و تقریبا بین 0/5 تا 0/7 میلی متر متغیر است .

تعداد دانه های مو و همچنین ضخامت یا نازکی آنها ، همچنین سرعت رشد موهای صورت ، در افراد مختلف کاملا با یکدیگر متفاوت است و از قانون خاصی پیروی نمی کند .

با یک حساب سر انگشتی ، میتوان به این نتیجه رسید که اگر ، فردی در طول هفته دو مرتبه صورت خود را اصلاح کند و برای هر بار اصلاح ، زمانی معادل 10 دقیقه را صرف کند ، این فرد در طول سال زمانی معادل 18 ساعت را به اصلاح صورت خود اختصاص خواهد داد . البته شاید در نگاه اول 18 ساعت در طول سال ، زمان زیادی نباشد ولی به هر حال زمان قابل ملاحظه ای است ، به هر صورت اختصاص دادن این زمان قابل ملاحظه ، برای انجام این کار ، نشان دهنده این موضوع است که اصلاح صورت ، برای خیلی از آقایان ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی

 

2 – تاریخچه محتصری از اصلاح صورت :

تاریخچه اصلاح صورت کمی عجیب است ولی دانستن مختصری از آن می تواند جالب باشد . به عنوان مثال ، حدود صد هزار سال پیش  و در طول فصول سرد سال ، اولین بار انسان ها اقدام به اصلاح صورت کردند ، که در واقع نمی توان آن را اصلاح صورت نامید ، چون به وسیله جسمی که دولبه آن مانند موچین های امروزی بوده ، اقدام به کندن موهای صورت خود میکردند ، که البته این اقدام آنها جنبه زیبایی نداشته و صرفا جهت جلوگیری از یخ زدگی ریش ها در فصول سرد سال که دمای زیر صفر داشته انجام میگرفته است .

انسان ها ، طی گذز زمان و به صورت تدریجی آموختند که با استفاده از ، صدف های دریایی که لبه های تیزی دارند و یا تکه سنگ ها با لبه های تیز ، صورت خود را اصلاح کنند . بعد از آن و با گذشت سالیان زیاد و کشف فلزات ، مصریان قدیم با استفاده از برنز ، اقدام به ساخت نوعی تیغ جهت اصلاح صورت خود نمودند ، سپس در اواخر قرن هجدهم برادران ( کامف ) اولین تیغ دسته دار و تیغ خودتراش را روانه بازار کردند .

در ادامه در سال  1904برند ژیلت ،پدید آمد و پا به این عرصه نهاد و اقدام به تولید انواع تیغ ها و ماشین های اصلاح دستی نمود ، از آن تاریخ تا کنون ، کمپانی های متعددی انواع تیغ ها و ماشین های اصلاح دستی و برقی با تکنولوژی های پیشرفته را تولید می کنند .

اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی

 

3 – روش های اصلاح صورت و انواع ماشین اصلاح :

در دنیای امروز ، آقایان برای اصلاح صورت خود از دو روش اصلی استفاده می کنند .

*روش اول استفاده از ماشین های اصلاح دستی است .

اصلاح صورت با ماشین اصلاح دستی ( تیغ )

اصلاح صورت با ماشین اصلاح دستی ( تیغ )

در این روش ، استفاده از انواع مختلف ماشین های اصلاح دسته دار مرسوم است و در آن از یک دسته ، که تیغ اصلاح بر روی آن قرار می گیرد و در مدل های مختلفی تولید میشوند ، استفاده می شود .

ماشبن های اصلاح دستی مدل های مختلفی دارند و نوع قدیمی آن تا همین چند سال پیش ، مورد استفاده قرار میگرفت که با ورود ماشین های اصلاح با طرح ژیلت ، اینگونه از ماشین های اصلاح در بین بسیاری از مصرق کنندگان ، آرام آرام به دست فراموشی سپرده شد .

تیغ و ماشین اصلاح معمولی

تیغ و ماشین اصلاح معمولی

ژیلت در مدل های جدید تر ماشین اصلاح  ، با تولید انواع ماشین های اصلاح و تیغ های اصلاح جدید ، سهم بزرگی از تولید تیغ و ماشین اصلاح را به خود اختصاص داده است . ژبلت با تولید تیغ های یکبار مصرف در مدل های دو لبه ، سه لبه و پنج لبه ، صابون دار و بدون صابون و همچنین ، تولید انواع دسته ماشین اصلاح و تبغ مخصوص این دسته ها  ، در مدل های سه لبه و پنج لبه ، ساده و ویبره دار ، همچنان پبش تاز است .

*روش دوم استفاده از ، ماشین های اصلاح برقی است .

اصلاح صورت با ماشین اصلاح برقی

اصلاح صورت با ماشین اصلاح برقی

روش دوم استفاده از ، ماشین های اصلاح برقی می باشد که این روش نیز طرفداران خود را دارد ، ولی به علت گران قیمت بودن ماشین های اصلاح برقی نسبت به ، ماشین های اصلاح دستی مانند ژیلت ، از خریداران کمتری برخوردار است ، اما همچنان از روش های محبوب ، جهت اصلاح صورت به شمار می آید . از مهمترین تولید کنندگان ماشین های اصلاح برقی که البته دارای قابلیت شارژ کردن نیز میباشند ، میتوان از برندهایی مانند براون آلمان ، فیلیپس هلند ، و پاناسونیک ژاپن نام برد . این برندها با تولید انواع ماشین های اصلاح برقی با تکنولوژی های بسیار پیشرقته ، از سایر رقبای خود بسیار جلوتر هستند .

تیغه های ماشین های اصلاح برقی در دو مدل ساخته میشود .

تیغه های رولتی یا چهار گوش ، مانند ماشین های اصلاح برقی براون و تیغه های سه گوش یا مثلتی ، مانند ماشین های اصلاح برقی فیلیپس

 

 

ماشین های اصلاح برقی براون

ماشین های اصلاح برقی براون

ماشین های اصلاح برقی فیلیپس

ماشین های اصلاح برقی فیلیپس

نوع دیگری از ماشین های اصلاح برقی نیز وجود دارد که در بازار ایران به نام موزر شناخته میشود ، که البته این مدل از ماشین های اصلاح ، برای اصلاح و کوتاه کردن موهای سر استفاده میشود ، ولی در عین حال برای اصلاح صورت و کوتاه و آنکارد کردن ریش نیز بسیار پر گاربرد است . ( موزر نام یکی از برندهای معتبر در تولید ماشین های اصلاح سر و صورت میباشد )

نوع دیگری از ماشین های اصلاح برقی نیز وجود دارد که در بازار ایران به نام موزر شناخته میشود

نوع دیگری از ماشین های اصلاح برقی نیز وجود دارد که در بازار ایران به نام موزر شناخته میشود

اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی

 

4 – توصیه هایی برای یک اصلاح صحیح :

یک اصلاح خوب و بی نقص می تواند بسیار هیجان انگیز باشد و حس شادابی و جوانی را در فرد ایجاد کرده و یا افزایش دهد . ولی انجام یک اصلاح صحیح ، پیش نیاز هایی دارد که در صورت رعایت آنها ، تجربه لذت بخشی از اصلاح صورت را به ارمغان می آورد . بنابراین در ادامه مقاله اصلاح صورت و 5 نکته آموزنده ، به توصیه هایی در این مورد توجه فرمایید .

 با توجه به نوع پوست خود ، بهترین روش را برای اصلاح صورت انتخاب کنید .

بعضی افراد استفاده از ماشین اصلاح برقی را به استفاده از ماشین اصلاح دستی ترجیح می دهتد و در برخی دیگر عکس این قضیه صادق است .

در برخی افراد ، این امکان وجود دارد که تغییر روش اصلاح صورت ، باعث ایجاد واکنش هایی مانند ایجاد جوش روی پوست صورت شود ، برطرف شدن این واکنش ها ، نیاز به گذشت زمان و عادت کردن پوست به روش اصلاح چدید دارد.

در صورتی که از ماشین اصلاح برقی جهت اصلاح صورت استغاده می کنید ، توصیه میشود که در فواصل زمانی مشخص به طور مثال هر دو ماه یکبار ، جهت اصلاح صورت از تیغ استفاده نمایید .

هیچگاه موهای بلند ریش را با تیغ و ریش تراش برقی اصلاح نکنید و در صورتی که موی صورت شما بلند شده و قصد اصلاح صورت خود را دارید ، ابتدا به وسیله یک دستکاه موزر ، موهای ریش خود را تا حد امکان کوتاه کرده و سپس برای اصلاح کامل از تیغ یا ماشین اصلاح برقی استفاده نمایید .

قبل از اصلاح صورت با تیغ و ماشین اصلاح دستی ، پوست را کاملا با آب ولرم  ، مرطوب و تمیز کنید و هیچگاه از تیع بر روی پوست خشک استفاده نکنید و حتما از فوم اصلاح یا ژل اصلاح استفاده نمایید .

 در زمان اصلاح صورت ، از تیغ در خلاف جهت رویش موهای صورت استغاده نکنید و در هنگام  اصلاح ، از تیغ های با کیفیت و تیز استفاده کنید .

در صورت استفاده از ماشبن اصلاح برقی به صورت مرتب ، پس از هر بار استفاده ، قطعات آن را از مو و کثیفی تمیز نموده و با الکل آن را ضد عفونی نمایید .

بعد از اصلاح صورت ، استفاده از افتر شیو متناسب با جنس پوست بسیار توصیه می شود .

اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی

 

5 – مراقبت های بعد از اصلاح صورت :

درست است که اصلاح صورت در حفظ شادابی و طراوت پوست و آراستگی قرد تاثیر زیادی دارد و در برخی افراد نیز باعث ایجاد جذابیت بیشتری در چهره می شود ، ولی همین اصلاح صورت در صورتی که با مراقبت های پوستی بعد از اصلاح همراه نباشد ،  در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد صدماتی بر روی پوست صورت شود .

جوش های عفونی ، چروک صورت ، التهاب و قرمزی پوست صورت ، سوزش پوست ، و ایحاد لک و تیرگی پوست از جمله عواقب عدم رعایت اصول بهداشتی در اصلاح صورت و همچنین عدم انجام مراقبت های مناسب بعد از اصلاح می باشند .

برای جلوگیری از این صدمات و یا به حداقل رساندن آنها ، در ادامه مقاله اصلاح صورت و 5 نکته آموزنده با ما همراه باشید و به نکاتی در خصوص مراقبت های بعد از اصلاح صورت توجه نمایید . این مراقبت ها هیچ گونه ارتباطی با روش های اصلاح صورت ندارند و در همه آنها مشترک هستند و شما میبایست با هر روشی که اقدام به اصلاح صورت حود می کنید ، به آنها توجه کنید .

شستشوی صورت با آب ولرم :

بعد از اصلاح صورت ، حتما صورت خود را با آب ولرم شستشو داده و به این نکته توجه کنید که ، آب خیلی سرد و یا خیلی داغ صدمات زیادی به پوست صورت اصلاح شده وارد میکند .

استفاده از حوله لطیف :

بعد از شستشوی صورت ، جهت خشک کردن پوست  ، حتما از یک حوله لطیف استفاده نمایید تا باعث ایجاد تحریکات پوستی نشود .

استفاده از افتر شیو :

استفاده از افتر شیو بعد از اصلاح توصیه میشود .

استفاده از افتر شیو بعد از اصلاح توصیه میشود .

استفاده از افترشیو متناسب با نوع پوست ، مهم ترین مرافبت بعد از اصلاح صورت است . افترشیو ها ضمن ضد عقونی کردن پوست صورت و با ویژگی خشبوکنندگی پوست ، باعث از بین رفتن جوشها و یا عدم ایجاد آنها میشوند و با قدرت مرطوب کنندگی خود ، موجب نرم و لطیف نگهداشتن پوست صورت میشوند .

افترشیو ها در مدل های مختلف و مطابق با انواع پوست تهیه و تولید می شوند ،  افترشیو های لیکویید ، افترشیو بالم و افترشیو های کرمی ( تیوپی )

افترشیو های لیکویید حالت مایع دارند ، افترشیو های بالم حالت لوسیون دارند و افترشیو های کرمی نیز از غلظت بیشتری نسبت به لوسیون ها برخوردار هستند و شما میبایست ، با توجه به نوع پوست خود که می تواند پوست چرب ، پوست خشک و پوست معمولی ، پوست حساس و یا پوست مختلط باشد  ، یکی از افترشیو های فوق را انتخاب نمایید .

استفاده از ضد آفتاب :

بعد از اصلاح صورت مخصوصا با انواع تیغ ، یک لایه خیلی نازک از پوست صورت برداشته مبشود . بنابراین جهت جلوگیری از ایجاد لک و تیرگی پوست و یا تحریکات پوستی ، حتما 10 دقیقه بعد از اصلاح صورت و 20 دقیقه قبل از خروج از منزل ، از ضد آفتاب متناسب با نوع پوست خود و فصل استفاده کتید .

اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی


در مقاله اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی ، سعی بر آن شد تا شما را با موارد مهمی در باره یکی از روش های بهداشتی و مراقبت ازپوست  آشنا کرده و در مورد آن توضیحاتی ارائه نماییم ، بدون شک با مطالعه این مقاله پرسش هایی در ذهن شما ایجاد خواهد شد که کارشناسان ما از اینجا آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره تخصصی خواهند بود .

ضمنا شما میتوانید تجربیات و نظرات خود را جهت استفاده کاربران دیگر در پایین همین مقاله در قسمت نظرات عنوان نمایید و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید .

 یک اصلاح صورت صحیح ، باعث شادابی پوست میشود .

یک اصلاح صورت صحیح ، باعث شادابی پوست میشود .


همانطوری که میدانید ، لوازم بهداشتی و اجناس تقلبی در بازار ایران بسیار زیاد است و میبایست در هنگام خرید به فروشنده و به اصل بودن محصول ، اطمینان کامل داشته باشید و این کار ساده ای نیست .

محصولات و لوازم اصلاح صورت از محصولات بهداشتی محسوب میشوند که به صورت مستقیم با پوست صورت در ارتباط  هستند، پس در انتخاب و خرید آنها کاملا دقت کنید و از اصل بودن آنها مطمئن شوید .

در این آموزش ، جهت آشنایی و راهنمایی بیشتر شما کاربران گرامی در باره ، اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی ، توضیحاتی داده شد .

گروه بیوتی استور آنلاین ، مرجعی قابل اطمینان جهت مشاوره و خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال می باشد که در تمام ایام هفته در کنار شماست .

اصلاح صورت و 5 نکته آموزشی


با ما بهترین ها را داشته باشید .

( مقاله اختصاصی )

نویسنده :

گروه بیوتی استور آنلاین

انتشار مطالب درج شده در سایت بیوتی استور آنلاین فقط با ذکر منبع مجاز است .


بیوتی استور آنلاین را در اینستاگرام دنبال کنید:   beautystoronline

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *